News Flash:

Alimente si bauturi care iti distrug oasele

11 Iulie 2013
2028 Vizualizari | 0 Comentarii
La fel ca in cazul multor alte afectiuni, alimentele pe care le alegem pentru consum pot juca un rol important in prevenirea sau controlul afectiunilor. Mai jos veti gasi o lista cu alimente care pot afecta oasele, insa nu toata lumea trebuie sa renunte definitiv la ele, ci in special cei care stiu ca prezinta un risc de dezvoltarea a afectiunilor muco-scheletice, precum indivizii au in familie cazuri de osteoporoza.
Iata cateva dintre alimentele ce afecteaza sanatatea oaselor si pe care, cel putin, unii dintre noi ar trebui sa le evite.
Sucurile acidulate
Pe langa faptul ca unele dintre ele contin cofeina, sucurile pot afecta sanatatea oaselor ca urmare a cantitatii de fosfor. Acidul fosforic este utilizat in sucuri drept agent aromatizant, iar acesta poate perturba procesul de absorbtie a ceaiului.
Cafeaua
Cana zilnica de cafea afecteaza absorbtia de calciu. „Atunci cand aportul de cofeina este mare, cea mai mare parte din calciu este eliminata prin urina”, sustine McGowan. Efectul este relativ mic si nu ar trebui sa provoace mari probleme daca avem un aport ridicat de calciu. Totusi, nu uitati sa luati in considerare cantitatea totala de cofeina pe care o consumati zilnic si pe care o luati din alte alimente precum ciocolata.
Sarea in exces
Nivelul mare din sodiu nu este benefic pentru sanatate. In plus, cu cat consumam mai multa sare, cu atat eliminam mai mult calciu prin urina si transpiratie. Si o dieta care ne asigure un aport crescut de calciu compenseaza efectele nefavorabile ale consumului moderat de sare, multi dintre noi consumam mai multa sare decat suntem constienti. Pentru a ne mentine la consumul de sodiu recomandat (de 2.300 de miligrame pe zi) ar trebui sa consumam alimente preparate in casa si sa citim prospectul produselor ambalate pe care le achizitionam.
Alcoolul
De fapt, consumul moderat de alcool (un pahar pe zi pentru femei si doua pahare pe zi pentru barbati) pare sa ofere o oarecare degradarii oaselor. In schimb, consumul excesiv poate contribui la pierderea de masa osoasa.
Excesul de proteine
Femeile au nevoie de 46 de grame de proteine pe zi, iar barbatii, de 56 de grame. Desi de intampla destul de rar ca cineva sa aiba un aport de proteine mai mare de atat, exista si astfel de cazuri in care excesul de proteine poate schimba echilibrul pH-ului din oase. In plus, cu cat mediul este mai acid, cu atat suntem predispusi mai mult ma pierdere de masa osoasa.
Un individ care are un consum ridicat de proteine, dar care mananca putine fructe si legume se poate afla intr-o astfel de situatie. Pe de alta parte, McGowan subliniaza ca nu de putine ori oamenii in varsta se confrunta cu pierdere de masa osoasa tocmai din cauza ca nu au un aport de proteine suficient. (sursa: doctorulzilei.ro)
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

afectiuni alimente oasele sucurile acidulate cafeaua alcoolul
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.3077 (s) | 34 queries | Mysql time :0.068931 (s)