News Flash:

Alimente sanatoase care ne pot imbolnavi

8 Noiembrie 2011
1946 Vizualizari | 0 Comentarii

1. Tonul
Acest peste este bogat in proteine de calitate si contine omega 3, un acid gras excelent pentru inima. Insa trebuie sa fii foarte atent la cantitatea consumata. Tonul este responsabil pentru intoxicarea cu mercur in 40% dintre cazuri. Iar acest lucru trebuie sa dea de gandit celor care iubesc pestele oceanic.

Sfat: daca va place pestele proaspat o alegere mai potrivita este somonul. Alte optiuni cu un nivel scazut in mercur sunt: crapul, crevetele si tilapia. Un alt sfat de care trebuie sa tineti cont este legat de marimea pestelui: cu cat este mai mic cu atat mai redusa este si cantitatea de substante toxice.

2. Soia
Branza tofu, soia verde, dar si alte produse din soia sunt surse excelente de proteina vegetala. Insa, in acelasi timp, au si fitoestrogeni. In cantitati mici, fitoestrogenii sunt utili organismului uman, insa in cantitati mari acestia pot produce estrogenul care creste riscul declansarii unor forme de cancer la san, sustin reprezentantii Societatii Americane de Lupta impotriva Cancerului.

Sfat: consumul produselor de soia in cantitati moderate, nu mai mult de 3 pe zi, nu are efecte negative asupra voastra. Insa este indicat ca mai intai sa vorbiti cu medicul de familie care cunoaste cel mai bine istoricul medical al familiei.

3. Piersicile
Aceste fructe dulci si zemoase bogate in potasiu si in alti nutrienti au si un nivel ridicat de pesticide. Gandacii si alte insecte iubesc aceste fructe, iar fermierii fac tot posibilul sa le tina departe de ele. Dar substantele folosite in distrugerea daunatorilor sunt foarte periculoase si pentru oameni: femeile pot naste copii cu malformatii sau se pot declansa diferite forme de cancer in functie de nivelul de toxicitate sau de cantitatea ingerata.

Sfat: alegeti fructele organice sau spalatile foarte bine pentru a indeparta pesticidul de pe coaja. Sau si mai bine, consumati fructe pe care le decojiti precum portocale, mango, grapefruit si pepene verde.

4. Spanacul
Legumele cu frunze verzi sunt surse excelente de vitamine K si C. Insa ele cresc aproape de pamant si cum sunt moi si suculente atrag o multime de gandaci. Iar fermierii, in dorinta de a scapa de ei, folosesc pesticide din plin. De asemenea, aceste legume pot fi contaminate cu bacteria E.coli care poate cauza mari probleme gastrointestinale sau chiar moartea.

Sfat: consumati produse bio si intotdeauana spalati bine spanacul si salata verde.

5. Capsunile
Desi aceste fructe sunt bogate in vitamina C au si un continut ridicat de pesticide. Pentru ca sunt atat de aproape de sol, iar pulpa este moale, trebuie stropite bine cu insecticid. Iar acesta este destul de greu de indepartat. Atentie mare la fructele pe care le nimeriti stricate. Desi multe dintre ele pot fi inofensive, altele pot sa contina E. Coli.

Sfat: alegeti produsele organice chiar daca sunt mai scumpe decat celelalte.

6. Carnea de vita
Carnea de vita este o sursa de proteina grasa, dar de calitate, insa contine si urme de antibiotice folosite pentru a preveni sau a trata animalele bolnave. Iar carnea provenita din fermele mari contine din plin antibiotice.

Sfat: Alegeti carnea de la taranii care nu au atat de multi bani incat sa-si injecteze animalele cu antibiotice sau cu hormoni de crestere, iar animalele sunt hranite cu produse naturale.

7. Popcorn-ul la microunde
Floricele sunt bogate in fibre, insa nu aceasta este problema. De fapt, modul in care sunt ambalate poate cauza adevarate probleme: odata introduse in cuptor pungile, care sunt captusite cu anumite chimicale pot contamina si floricelele. Iar aceste chimicale pot produce diferite forme de cancer.

Sfat: pregatiti floricelele intr-o oala speciala.

8. Fructele si legumele conservate
Fructele si legumele conservate sunt mana cereasca pentru mamele ocupate. Insa este un pret care trebuie platit: pot fi contaminate cu BPA (bisphenol A).

BPA este o substanta chimica industriala folosita pentru a produce plastic policarbonat si se regaseste in obiecte din plastic, in ambalaje, in ambalajele metalice ale conservelor sau ale laptelui praf, in jucarii, in biberoane, vesela pentru copii. Imita estrogenul si are efecte nocive asupra sanatatii: o data patruns in organism produce disfunctii hormonale, deviatii comportamentale, hiperactivitate si chiar agresiune.

Sfat: spalarea fructelor si legumelor poate reduce BPA, insa e mai sanatos sa alegeti legumele congelate sau sa le consumati proaspete. Copiii si femeile insarcinate ar trebui sa reduca drastic consumul de astfel de produse.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

1 tonul soia piersicile spanacul capsunile
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1735 (s) | 34 queries | Mysql time :0.020457 (s)