News Flash:

Alimente pentru ochi sanatosi

17 Ianuarie 2011
5291 Vizualizari | 0 Comentarii

Pentru a preveni deteriorarea vederei, medicii recomanda consumarea alimentelor bogate in vitaminele A, E si C.

Vitamina A

Intareste vederea de zi si pe cea de noapte. Lipsa vitaminei A poate duce la aparitia tulburarilor de vedere si a unor boli grave ale ochiului. Simptomele carentei de vitamina A sunt senzatia de uscare a tesutului conjunctiv si umflarea pleoapelor. O alimentatie deficitara in vitamina A poate duce la aparitia cataractei si chiar la orbire. Mananca: ardei gras, morcovi, rosii, spanac, ficat, legume si galbenus.

Vitamina E

Ca antioxidant, vitamina E protejeaza membrana celulara, impiedicand actiunea radicalilor liberi responsabili de aparitia aterosclerozei si a cancerului. Studiile au aratat ca vitamina E protejeaza impotriva aparitiei cataractei. Mananca: uleiuri vegetale, germeni de grau, legume cu frunze verzi, nuci.

Vitamina C

Este si ea un excelent antioxidant, iar in combinatie cu vitamina E, are rol eficient in protejarea ochilor impotriva cataractei. Vitamina C reduce si presiunea de la nivelul ochilor, in cazul persoanelor care sufera de glaucom. Mananca: mere, citrice, patrunjel, ardei rosu.

Luteina

Studiile au aratat ca o alimentatie bogata in legume care contin luteina reduce riscul degenerarii maculare, legata de varsta inaintata. Luteina protejeaza ochii si de leziunile provocate de expunerea la soare. Mananca: broccoli, porumb, spanac, mazare, andive.

Citeste si: 

Primul ajutor in leziunile oculare 

Heterocromia, boala in care ochii au culori diferite  
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

vitamina a vitamina a vitamina e vitamina e vitamina c glaucom luteina
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1509 (s) | 34 queries | Mysql time :0.020506 (s)