News Flash:

Alimente pentru o inima sanatoasa

26 Ianuarie 2014
1203 Vizualizari | 0 Comentarii
De-a lungul anilor, parerile despre alimentatia benefica inimii s-au tot schimbat. Pana de curand, specialistii erau de acord ca este de ajuns doar sa tai din dieta grasimile saturate pentru a scadea nivelul colesterolului rau. De fapt, exista o multime de alte obiceiuri alimentare sanatoase care te pot proteja.

Vezi si: Americanii au creat prima inima artificialal care nu bate  
 
Alimente hipotensive
Hipertensiunea arteriala este factorul de risc cel mai comun în cazul bolilor de inima. Pentru a mentine valorile acesteia între limite normale, consuma urmatoarele alimente cu regularitate:
• „Verzituri aromate” – patrunjelul, mararul, leusteanul, rozmarinul, salvia sau menta fac minuni pentru sanatate. Sunt substituenti naturali ai sarii, despre care stim cat mult rau face hipertensivilor. 
• Iaurt slab în grasimi – un iaurt cu 0% grasimi este foarte bun la micul dejun, fiind mai bogat în calciu si potasiu decat laptele degresat. 

Vezi si: Inima se poate recupera singura in urma unui infarct 
 
Alimente anticolesterol
Colesterolul „rau” se acumuleaza pe peretii arterelor si se transforma în placardele care blocheaza circulatia sanguina. Pentru a te feri de astfel de neplaceri, trebuie sa mentii nivelul colesterolului rau sub valori maxime si sa cresti nivelul celui „bun”.
• Usturoi – are efect anticolesterol.
• Ulei de masline extravirgin – bogat în grasimi monosaturate, acest ulei poate scadea colesterolul în cazul în care-l folosesti regulat la salate. 
• Migdale – cand un adult consuma migdale în fiecare zi, nivelul de colesterol rau din sange poate scadea cu 13-15 procente.
 
Alimente antigreutate
Cateva kilograme în plus sunt îndeajuns pentru a îngreuna activitatea inimii si a deveni candidata perfecta pentru o boala cardiaca. Pentru a te pune la adapost de astfel de probleme, ai grija sa consumi:
• Broccoli – este o leguma recomandata mai ales pentru cura de detoxifiere, dar si pentru slabit. 3-4 linguri cu broccoli gatit are tot atatea calorii cat o singura muscatura de lasagna!
• Portocale – contin pectina care nu numai ca da o senzatie de satietate si tine foamea la distanta, dar contribuie si la scaderea colesterolului
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

alimente inima sanatoasa
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1862 (s) | 23 queries | Mysql time :0.051371 (s)