News Flash:

Alimente pe care trebuie sa NU le mananci daca ai tensiunea marita

17 Mai 2018
29088 Vizualizari | 1 Comentarii
Un nivel ridicat al tensiunii arteriale impune necesitatea adoptarii unei diete sarace in sodiu si grasimi. Asadar, iata care sunt alimentele pe care ar trebui sa le excluzi din regimul tau alimentar daca ai tensiunea marita:
  1. CARTOFI PRAJITI: Una dintre cele mai vinovate placeri, cartofii prajiti, nu atenteaza doar asupra siluetei noastre, ci si asupra nivelului tensiunii arteriale. Deoarece cartofii prajiti sunt gatiti cu o cantitate insemnata de ulei, acestia contin o cantitate enorma de grasimi saturate. In plus, o portie medie de cartofi prajiti contine aproximativ 270 mg de sodium si 19 grame de grasime, care afecteaza in mod direct nivelul tensiunii arteriale si nivelul colesterolului din organism, potrivit elle.ro.
  2. MEZELURI: Sigur nu iti spunem ceva nou! Mezelurile sunt tratate cu nenumarati nitrati, care contribuie la pastrarea acestor produse pentru timp indelungat. Insa, o singura portie de mezeluri aduce cu sine si un adaos de 600 de miligrame de sodiu, o cantitate ce afecteaza buna functionare a organismului. Daca nu poti exclude aceste produse cu totul din regimul tau alimentar, incearca sa le consumi mai rar.
  3. LAPTE INTEGRAL: Produsele lactate sunt o sursa excelenta de calciu, care ajuta la intarirea sistemului osos. Insa, consumate excesiv, acestea contribuie, adesea, si cu o cantitate de grasimi mai mare decat are nevoie organismul. Un singur pahar de lapte integral contine 8 grame de grasimi, dintre care 5 sunt saturate. Acest tip de grasimi este nociv, fiind responsabil de instalarea afectiunilor sistemului cardiac. Incearca sa bei lapte cu un procent scazut de grasime si asta, nu foarte des.
  4. ALCOOL: Consumul de alcool afecteaza in mod direct nivelul presiunii arteriale. In plus, alcoolul provoaca modificari si in cazul peretilor vaselor sangvine, care impiedica fluxul sangvin. Adultii care sufera de hipertensiune au un risc dublu de dezvoltare a unor complicatii cauzate de consumul de alcool.
  5. ZAHAR: Sunt sigura ca stii deja ca utilizarea excesiva a zaharului duce la acumularea kilogramelor in plus si chiar la instalarea obezitatii. Insa, stiai ca acest produs afecteaza si nivelul presiunii arteriale? Kilogramele in plus afecteaza buna functionare a inimii, incetinesc fluxul sangvin si, astfel, contribuie la modificarea nivelului presiunii arteriale. Incearca sa limitezi consumul zilnic de zahar.
  6. CAFEA: Daca esti o fana inraita a cafelei, trebuie sa iti aducem o veste mai putin placuta: cofeina din compozitie afectaza nivelul presiunii arteriale. Asadar, cafeaua de dimineata provoaca o marire de scurta durata, insa suficient de “dramatica”, a nivelului presiunii arteriale. Acest lucru este valabil pentru toate bauturile care contin cofeina, printre care se numara si anumite tipuri de ceai sau bauturi acidulate.
  7. MURATURI: Desi extrem de sarace in calorii, muraturile sunt o adevarata bomba atunci cand vine vorba de continutul de sodiu si fac parte din lista scurta de alimente de evitat daca ai tensiunea marita. Un singur castravete murat poate contine in jur de 570 de grame de sodium, ceea ce reprezinta aproximativ o treime din doza zilnica recomandata. Fii moderata!
  8. CARNEA ROSIE: Un studiu publicat in 2008 de catre “British Medical Journal” a demonstrat ca efectele consumului de carne rosie asupra nivelului presiunii arteriale sunt insemnate. Continutul ridicat de colesterol si de grasimi saturate din compozitia acestui tip de carne provoaca o crestere semnificativa a presiunii arteriale. Incearca sa inlocuiesti carnea de porc, de exemplu, cu carne de curcan, care este mai benefica sanatatii.
  9. GOGOSI: Desi atat de delicioase, gogosile sunt o adevarata amenintare pentru bunastarea organismului nostru. O singura gogoasa poate contine mai mult de 300 de calorii, fiind compusa din 42% de grasimi si 54% de carbohidrati. De asemenea, din cauza faptului ca gogosile sunt prajite in ulei din abundenta, acestea sunt doldora de grasimi saturate, extrem de nesanatoase. Gogosile contin o cantitate mai mare de grasimi nesanatoase decat untul de arahide, batoanele de ciocolata sau chiar chips-urile. Daca ispita te dovedeste, incearca sa nu consumi mai mult de o gogoasa si asta, foarte rar!
  10. PRODUSE CONSERVATE: Studii de specialitate au demonstrat ca produsele conservate pot provoca o crestere a presiunii arteriale din cauza unui element din compozitia recipientelor in care sunt pastrate. Bisfenol A este ingredientul continut de majoritatea recipientelor din plastic sau aluminiu, iar cercetatorii au demonstrat ca acest element este una dintre cauzele pentru care hipertensiunea arteriala creste.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

diete sodiu grasimi tensiunea marita cartofi prajiti mezeluri alcool
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (1)

sibnet  | #6887
In alta ordine de idei, daca iubiti cartile si doriti sa va dezvoltati propria afacere in domeniul pietei electronice de carte, cereti informatii suplimentare la sibnet@usa.com.
Veti obtine informatiile necesare, sub forma unui curs pe care il veti primi gratuit pe adresa de e-mail. Nu trebuie sa investiti. Tot ce aveti nevoie este un calculator, conexiune la internet si dorinta de a face parte dintr-un proiect absolut minunat
Adauga comentariu

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2616 (s) | 23 queries | Mysql time :0.036086 (s)