News Flash:

Alimente pe care trebuie sa le consumam iarna

2 Ianuarie 2019
323 Vizualizari | 0 Comentarii

In timpul iernii, predispozitia spre ingrasat este mai accentuata. Nu exista o explicatie logica, care sa lamureasca din ce motive castigam in greutate pe perioada iernii, insa sunt cateva potentiale cauze care determina acest lucru: - predispozitia genetica - se poate ca genele noastre sa fie „programate“ sa consume mai multe alimente bogate in grasimi si mai mult alcool in cazuri de temperatura scazuta; - nivelul de serotonina - interactiunea diverselor chimicale in creier poate influenta apetitul si consumul alimentar. Serotonina este un neurotransmitator, adica o substanta care are rolul de a transmite mesaje de la o celula nervoasa la alta. Un nivel scazut de serotonina (fenomen frecvent intalnit in cazul persoanelor supraponderale) poate crea o pofta de mancare permanenta si are o mare influenta asupra starilor noastre psihice (accentuand depresia, problemele cu somnul). Unele persoane se simt deprimate iarna, ca reactie la putinele ore de lumina de care ne putem bucura pe parcursul zilei. Una dintre modalitatile eficiente de a mentine un nivel ridicat de serotonina este consumul ridicat de carbohidrati. Din pacate, multe alimente bogate in carbohidrati (chips, prajituri, placinte, ciocolata) au si un continut ridicat de grasimi, asadar un consum excesiv, pe o perioada lunga de timp, va conduce, inevitabil, la o crestere in greutate; - sedentarismul – unul dintre principalele cauze ale cresterii in greutate.

Solutii practice: - incercati sa consumati la fiecare masa fructe si legume proaspete (portocale, grepfrut, capsuni, kiwi, guava), bogate in vitamina C si bioflavonoide, cu rol de a impiedica raceala si gripa si de a intari sistemul imunitar; - consumati cat mai multe supe, care sunt nutritive si nu ingrasa. Una dintre cele mai simple variante de supe este cea de legume cu carne de pui sau vita, dupa preferinta. De asemenea, folositi smantana cu un continut scazut de grasime pentru asortarea supei si crochetele. incercati sa integrati in alimentatie macar o data pe zi supa si nu veti castiga in greutate.
 

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

alimente iarna nutrienti ingrasare serotonina carbohidrati
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1456 (s) | 34 queries | Mysql time :0.021938 (s)