News Flash:

Alimente obisnuite care fac minuni pentru sanatatea ta

18 Aprilie 2018
560 Vizualizari | 0 Comentarii
usturoi

Daca te-ai saturat de toate informatiile referitoare la acele superalimente care sunt costisitoare si de care nu ai auzit pana acum cativa ani, afla ca si alimentele obisnuite pot sa faca minuni pentru sanatatea ta. Poate nu te-ai fi asteptat, dar rosiile, usturoiul sau cartofii pot sa aduca foarte multe beneficii pentru sanatate, scrie BrightSide.me. Descopera cele 8 alimente obisnuite care fac minuni pentru sanatatea ta!

1. Usturoiul este bun pentru inima si oase

Sase catei de usturoi furnizeaza 17% din necesarul zilnic de vitamina B6 si 23% din cel de mangan. Este deosebit de util persoanelor care fac antrenamente sportive grele, deoarec reduce din tensiunea care se acumuleaza la nivelul inimii. De asemenea, o jumatate de catel de usturoi consumat zilnic previne aparitia osteoporozei care se accentueaza dupa menopauza cand oasele devin mai fragile.

2. Carnea de vita usureaza simptomele sindromului premenstrual si te apara de anemie

Potrivit specialistilor, 100 de grame de carne de vita furnizeaza 53% din necesarul zilnic de zinc, 40% din cel de vitamina B13, 10% din cel de fier si 12% din cel de vitamina B2. Pentru ca aduce un aport insemnat de fier, consumul moderat de carne de vita amelioreaza simptomele asociate cu sindromul premenstrual si previne anemia. În absenta fierului din corp, te poti simti foarte obosita, cu stari de ameteala si paloare a tenului. 

3. Varza de Bruxelles te protejeaza de cataracta si riduri

Chiar daca nu este tocmai un aliment cu care am fost obisnuiti din copilarie, acum putem sa gasim cu usurinta varza de Bruxelles. Specialistii sustin ca o jumatate de cana cu varza de Bruxelles furnizeaza 81% din necesarul zilnic de vitamina C si 137% din cel de vitamina K. Varza de Bruxelles are un efect protector asupra ochilor, prevenind cataracta si glaucomul. De asemenea, datorita continutului bogat in vitamina C, ea stimuleaza productia colagenului, accelereaza vindecarea diverselor leziuni ale tenului si previne aparitia ridurilor. 

4. Rosiile te protejeaza de depresie si cancer mamar

Un bol mic cu rosii furnizeaza 47% din necesarul zilnic de vitamina A, 42% din cel de vitamina C si 11% din cel de vitamina B9. Consuma rosiile crude, dar si gatite, deoarece sunt bogate in licopen, substanta care protejeaza pielea de arsurile solare si impiedica aparitia cancerului mamar. De asemenea, rosiile sunt bogate in vitamina B9 care regenereaza celulele si ajuta la buna dezvoltare a fatului, fiind esentiala pentru femeile insarcinate. Tot vitamina B9 te protejeaza de depresie si cancer la san. 

5. Cartofii noi cu coaja taie foamea si te protejeaza de actiunea nociva a radicalilor liberi

300 de grame de cartofi noi cu coaja furnizeaza 48% din necesarul zilnic de vitamina C si 46% din cel de vitamina B6. Consumul cartofilor noi cu coaja protejeaza corpul de actiunea nociva a radicalilor liberi care pot favoriza aparitia infertilitatii. De asmenea, cartofii taie foamea, iar continutul lor bogat in B6 stimuleaza metabolismul sa arda grasimile. 

7. Chefirul te protejeaza de cancer mamar, stres si probleme cu greutatea

O ceasca cu chefir furnizeaza 21% din necesarul zilnic de calciu, 20% din cel de fosfor si 14% din cel de vitamina B12. Chefirul contine mai multe probiotice decat iaurtul, iar acestea au un rol esential in mentinerea sanatatii sistemului digestiv si in controlul greutatii. De asemenea, consumul de chefir se pare ca reduce stresul, anxietatea si depresia. Expertii canadieni au descoperit in urma unui studiu ca un consum moderat de chefir te protejeaza cancerul mamar. 

sursa: eva.ro

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

superalimente alimentele
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1681 (s) | 23 queries | Mysql time :0.020266 (s)