News Flash:

Alimente de evitat pe stomacul gol

4 Decembrie 2016
8694 Vizualizari | 0 Comentarii
Iaurt
Micul dejun este un ritual zilnic pentru cei mai multi dintre noi si credem ca stim care sunt alimentele benefice pentru un mic dejun adecvat. Cu toate acestea, desi anumite alimente sunt sanatoase, nu toate sunt bune pentru a fi consumate pe stomacul gol. Iata cateva produse de evitat, dar si alternativele lor care asigura un inceput de zi optim, sanatos si gustos, potrivit theheartysoul.com.
1. NU: Iaurtul – Desi bogat in proteine si calciu, acesta contine bacterii lactice. Cand excesul de acid clorhidric din stomac interactioneaza cu aceste bacterii, ele sunt distruse si astfel efectele benefice ale iaurtului sunt diminuate drastic.
2. DA: Fulgii de ovaz - Acestia creaza un strat protector in jurul mucoasei stomacului care previne ca acidul clorhidric sa erodeze stomacul. Ovazul contine fibre solubile, care micsoreaza nivelul de colesterol si imbunatateste digestia si metabolizarea mineralelor vitale, a proteinelor si a carbohidratilor. De asemenea, ovazul confera satietate pe o perioada mai lunga decat iaurtul.
3. NU: Rosiile – Desi rosiile au un gust excelent in omleta, acestea contin un nivel ridicat de acid tanic, ducand astfel la cresterea aciditatii din stomac. Un nivel crescut de aciditate poate duce la ulcer gastric. 
4. DA: Ouale - Sunt foarte satioase si sanatoase la micul dejun. Fie ca optati pentru omleta, ochiuri, oua fierte sau oua pe apa, consumul de oua poate ajuta la reducerea caloriilor.
5. NU: Bananele – Cu toate ca sunt considerate un mic dejun sanatos, mai ales in smoothie-uri, consumul unei banane pe stomacul gol poate duce la cresterea brusca a nivelului de magneziu in sange, ceea ce poate avea efecte negative asupra inimii si a sistemului circulator.
6. DA: Afinele – Sunt unele dintre cele mai sanatoase fructe de pe planeta, au putine calorii si au multiple beneficii in imbunatatirea memoriei, a tensiunii arteriale, a circulatiei si a metabolismului. Beneficiile sunt si mai mari atunci cand afinele sunt consumate la micul dejun. Afinele pot fi consumate cu ovaz, intr-o salata de fructe sau simple.
7. NU: Citricele – Bogate in acid citric, portocalele, lamaile, grepfruturi, lime-urile pot cauza aciditate crescuta si gastrita si ulcer gastric cand sunt consumate pe stomacul gol.
8. DA: Pepenele rosu este o alternativa excelenta pentru cei care poftesc la fructe sanatoase la micul dejun. Consumul de pepene rosu pe stomacul gol hidrateaza si are efecte benefice asupra sanatatii ochilor si a inimii datorita nivelului crescut de licopen.
9. NU: Perele – Consumul de fibre este esential dimineata, insa perele contin fibre brute care pot dauna membranelor mucoase delicate de la nivelul stomacului. Este important sa protejam acest mucus, in special la micul dejun.
10. DA: Nucile – Desi multa lume nu se gandeste sa consume nuci la micul dejun, acestea sunt bogate in grasimi sanatoase si proteine. Daca sunt consumate dis de dimineata, acestea pot imbunatati sanatatea sistemului digestiv contribuind la un nivel normal al PH-ului stomacului, diminuand riscul ulcerului si al excesului de acid din stomac.
sursa: Mediafax

micul dejun alimentele mic dejun iaurtul rosiile ouale bananele afinele
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1783 (s) | 34 queries | Mysql time :0.032086 (s)