News Flash:

Alimente considerate de post pe care ar fi bine sa nu le consumi

23 Februarie 2015
1988 Vizualizari | 0 Comentarii
Astazi incepe Postul Pastilor, calatoria duhovniceasca a crestinilor spre cea mai mare sarbatoare, Invierea Domnului. In general, perioadele de post, dar mai ales Postul Mare reprezinta momentul ideal pentru a face ceea ce astazi numim "cura de detoxifiere".

Postul in sine reprezinta mai mult decat abstinenta de la anumite alimente. Ideal ar fi sa ne curatim si sufletul si mintea si sa ne debarasam de invidie, ura, nelinisti si ganduri toxice - "Cerceteaza-te pe tine insuti dimineata, la pranz si seara si vei invata de aici care este folosul postului" - Sf Ioan Scararul.

Citeste si: Beneficiile postului pentru organism

"Regula de aur" a alimentatiei de post este simpla: alimentele specifice credintei ortodoxe trebuie sa fie preparate dupa retete traditionale, fara aditivi, arome naturale sau artificiale. Cel mai sanatos este sa gatim in casa, pentru ca asa putem controla calitatea ingredientelor.

Citeste si: Am intrat in Postul Pastelui. Iata cateva sfaturi

Alimente care ar trebui evitate in perioada postului
Toate produsele care inlocuiesc carnea sunt de evitat, deoarece sunt pline de E-uri si substante periculoase.

1. Pate-ul vegetal
Amestecul de apa, ulei si proteina vegetala de soia trebuie ingrosat cu ajutorul aditivilor alimentari pentru a avea consistenta dorita de producator. Pe langa amidonul de cartofi se utilizeaza si caragenanul E407, o substanta care poate duce la aparitia unor probleme digestive grave.

Gustul pateului vegetal este imbunatatit cu condimente, dar si cu monoglutamat monosodic E621, aditiv care poate provoca sindromul bucatariei chinezesti. Acesta se manifesta prin dureri de cap, stari de slabiciune, greata, senzatii de arsura in antebrat si ceafa, modificari de ritm cardiac, respiratie dificila.

Aspectul produsului este imbunatatit cu ajutorul coloratului carmin E120, care are o serie de efecte adverse: alergii, rinite, astm, eruptii cutanate, sindrom de hiperactivitate si deficienta de concentrare ADHD, acutizare a bolilor Alzheimer şi Parkinson.

Citeste si: Top 10 alimente pe care sa le consumi in post. Ce trebuie sa eviti

2. Carnatii vegetali
Contin tot felul de substante periculoase, precum xantan, guma guar, glutamat.

3. Biscuitii cu E-uri
Cititi cu atentie etichetele si evitati aceste produse, deoarece sunt pline de coloranti. Cel mai intalnit este tartrazina, un colorant galben, care ar trebui sa inlocuiasca gustul si culoarea oualor.

4. Produsele de panificatie
Sunt facute cu faina alba si multa margarina, deci cu grasimi hidrogenate, grasimi nocive care ingrasa foarte mult si provoca tot felul de boli.

5. Mancarurie instant
Aici includem: supele la plic, fulgii de cartofi sau fasolea batuta instant

Atentie! Multe produse, inclusiv cele de post (in special pateul) pot contine rosu carmin, cunoscut sub denumirea E 120, colorant de origine animala. Mai exact, este produs din pulberea obtinuta prin zdrobirea femelei unei insecte numite: cosenila (coccus cacti) originara din Mexic sau din ouale (gogosi de cosenila) acesteia.

A fost folosit de secole ca un colorant natural in tesatorii; in prezent este folosit si in alimentatie, in industria carnii, sau in patiserie. Este de un galben-portocaliu, in special rosu, mov sau roz. Se mai obtine si din planta numita carmaz (phytolacca decandra).

Evitati produsele pe care gasiti inscriptionat E120, carmin, acid carminic sau cosenila - toate sunt denumiri pentru acelasi colorant.

Citeste si: Cele mai sanatoase alimente de post

Ce mancam in perioada postului
Postul Pastelui este cel mai lung post, iar in aceasta perioada chiar trebuie sa ne informam corect pentru a ne putea hrani corespunzator. Astfel:
1. Consumati carbohidrati din cereale integrale, legume si fructe.

Citeste si: Cum mancam sanatos in Postul Pastelui

2. Organismul are nevoie de grasimi bune pe care le gasim in nuci, alune, ulei de masline, canepa, susan etc.

3. Proteinele le luam din "carnea vegetala", adica din: boabele de leguminoase - fasole, mazare, naut, linte, din cereale - hrisca, din ciuperci etc.

Evitati prajelile si pane-urile; chiftelutele din legume sau ciuperci nu trebuie prajite!
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

postul pastilor invierea domnului postul mare aditivi arome naturale
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1869 (s) | 23 queries | Mysql time :0.046721 (s)