News Flash:

Alimente care te fac fericita. La unele chiar nu te astepti

14 Noiembrie 2018
523 Vizualizari | 0 Comentarii

Anumite alimente iti pot aduce la propriu zambetul pe buze. Ele stimuleaza productia de endorfine si serotonina, supranumiti „hormonii fericirii”. Iata cateva dintre acestea. 

1. Apa minerala naturala. Incepem cu cel mai evident: unul dintre simptomele de anxietate este acela de a avea gura uscata. Numai atunci cand bem apa si reusim sa ne hidratam putin cate putin reusim sa ne simtim mai bine si sa depasim starea de rau. Hidratarea corecta este importanta pentru starea noastra de spirit deoarece, de asemenea, atunci cand nu suntem hidratati corect concentratia unui hormon numit cortizol, creste, acesta fiind responsabil cu starea de stres si sentimentul de anxietate. Din toate aceste motive, cel mai bun sfat este sa va calmati setea cu apa, iar starea dvs se va schimba imediat. 

2. Morcovi. Vitamina B6 care se gaseste in morcov este foarte utila pentru a ne binedispune, deoarece creste efectul antistres. In plus, aceasta vitamina intervine in producerea serotoninei si taurinei. Taurina exercita un rol de aparare al acidul gama amino butiric un alt neurotransmitator foarte important care moduleaza starea de spirit. Un deficit de acid gama amino butiric in creier este asociat cu simptome de anxietate, depresie sau insomnie, in timp ce in cantitate buna, acesta ne ofera o stare de calm. O veste exccelenta este ca morcovii se pot consuma cruzi, deci nu este necesar sa elaborezi retete complicate pentru a beneficia de vitaminele lor in orice moment al zilei. 

3. Bananele. Textura lor dulce si consistenta nu este doar delicioasa, ci contine precursori de dopamina. Dopamina este neurotransmitatorul entuziasmului, responsabil pentru a simti placerea in activitatile noastre zilnice. Pentru a avea o stare de spirit echilibrata, trebuie sa eliberam regulat dopamina in sangele nostru, iar nivelul scazut ale acestei substante este asociat cu sentimente precum lipsa energiei si motivatia si, in cazuri foarte grave, depresia. 

5. Cerealele integrale. Dovezile stiintifice coreleaza din ce in ce mai mult sanatatea buna a intestinului cu starea noastra de spirit. Și nu exista o modalitate mai buna de a va rasfata decat de a consuma fibre solubile si insolubile deoarece, o mare parte din serotonina de care aveti nevoie nu este fabricata in creier, ci in aceasta zona anatomica. Cerealele integrale reprezinta o oportunitate pe care nu ar trebui sa o pierdeti pentru a obtine combinatia perfecta de carbohidrati care va incarca de energi, dar cu fibre pentru a alimenta cele mai benefice bacterii din intestin, exact ce avem nevoie pentru a produce serotonina. 

6. Ciocolata neagra. Nu este un secret ca suntem fericiti atunci cand mancam ciocolata de orice fel, dar nu multa lume nu stie numele molecule care produce atata fericire in viata noastra. Teobromina este un stimulent puternic care, atunci cand ajunge in sistemul nostru nervos, actioneaza in mod similar cu cafeina, desi efectele sale sunt mai putin puternice. Cel mai bun lucru este ca, pe langa faptul ca ne incurajeaza si motiveaza, acesta activeaza circuitele de placere ale creierului nostru, ceea ce ne face sa ne simtim bine. Desigur, pentru a profita de aceste efecte trebuie sa fie o ciocolata cu cel putin 75% cacao. sursa: clickpentrufemei.ro

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

alimente depresie fericire optimism
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1393 (s) | 34 queries | Mysql time :0.019969 (s)