News Flash:

Alimente care te ajuta sa reduci efectele stresului

13 Ianuarie 2011
4243 Vizualizari | 0 Comentarii

Hans Selye a definit stresul ca fiind un raspuns nespecific al organismului la solicitari. Putin stres  nu strica, face ca viata sa nu fie plictisitoare. Insa, atunci cand organismul este supus constant la stres, apar problemele de sanatate. Stresul determina eliberarea hormonilor care conduc la vasoconstrictie si diminueaza circulatia sangelui. O inima stresata lucreaza mai greu, respiratia se accelereaza, pulsul creste, iar digestia se incetineste. 

Disconfortul psihic il determina pe cel fizic. Devenim obositi, nervosi sau apatici, apar durerile de cap, crampe stomacale, iar lista efectelor nu se opreste aici. Medicii sustin ca alimentatia ne vine in ajutor si ca unele produse ne pot ajuta sa combatem usor si eficient efectele stresului. Iata cateva alimente care reduc stresul:

1. Telina contine o serie de compusi care scad concentratia de hormoni ai stresului. Acestia fac ca vasele sa se dilate si scad tensiunea arteriala. De asemenea, telina contine o serie de substante care linistesc organismul si sistemul nervos. Astfel, o tulpina de telina consumata inainte de culcare va poate da un somn linistit.

2. Varza este o foarte buna sursa de vitamine antioxidante care alunga stresul, precum vitamina A, C si E. Acestea lupta impotriva efectelor nocive ale radicalilor liberi eliberati in organism de catre hormonii de stres.

3. Orezul brun contine carbohidrati cu absorbtie lenta care declanseaza in organism eliberarea de serotonina si norepinefrina care va ajuta sa faceti fata mai bine stresului imbunatatindu-va dispozitia si energia.

4. Fructele de padure cum sunt murele, zmeura si chiar capsunile ajuta la indepartarea stresului prin cresterea nivelului de magneziu si vitamina C din organism. Deficitul acestora duce la slabirea sistemului imunitar.

5. Semintele de susan. Acestea sunt bogate in zinc care imbunatateste metabolismul acizilor grasi si producerea de serotonina care au un rol important in reducerea stresului.

6. Usturoiul contine o substanta detoxifianta numita alicina care ajuta la disparitia starilor de epuizare fizica si psihica, are proprietati antivirale si antifungice, scade colesterolul si tensiunea arteriala asociata cu stresul si ajuta la cresterea bunei dispozitii.

7. Semintele de floarea-soarelui contin potasiu, complexul de vitamine B12 (mai ales B6 si acid pantotenic) si zinc.

8. Sparanghelul contine multe elemente regeneratoare pentru ficat, rinichi, piele, ligamente, oase si pentru formarea invelisului globulelor rosii, toate acestea avand efect pozitiv asupra bunei functionari a organismului si asupra puterii acestuia de a face fata stresului.

9. Migdalele sunt foarte bogate in magneziu, element ce ajuta metabolizarea acizilor grasi esentiali. Consumul de migdale reduce starile de tensiune, anxietate, irascibilitate si insomnie tocmai prin aportul de magneziu.

10. Algele au efect energizant asupra ficatului faciliteaza eliminarea toxinelor, scazand astfel nivelul de stres din organism. Algele contin toate substantele nutritive cunoscute inclusiv pe acelea care au efect pozitiv asupra sistemului nervos. Ele contin 60% proteine plus aminoacizi esentiali din care se obtin hormonii care creeaza starea de bine a organismului, serotonina si norepinefrina.

11. Castravetii au efect calmant asupra sangelui si ficatului. Cand ficatul este hranit adecvat si nu este suprasolicitat el ajuta la echilibrarea hormonala, creste buna dispozitie si elimina stresul.

12. Fructele de avocado contin 14 minerale, toate avand rol in reglarea functiilor organismului. Concentratia mare de fier si cupru ajuta la regenerarea globulelor rosii si prevenirea anemiei, una din cele mai des intalnite cauze ale incapacitatii de a face fata stresului.

Citeste si:

Testul medical care-ti spune cat este de stresat  

Stresul prefera femeile 

Plante care cresc rezistenta organismului la stres  

Esti stresat, nervos? Bea o cana cu ceai de Floarea Pasiunii
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

stresul vasoconstrictie telina varza orezul brun serotonina usturoiul
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1791 (s) | 34 queries | Mysql time :0.021577 (s)