News Flash:

Alimente care stimuleaza metabolismul

23 Noiembrie 2011
2651 Vizualizari | 0 Comentarii

Stimularea metabolismului pentru ca organismul sa arda mai multe calorii este una dintre strategiile care te pot ajuta sa slabesti chiar si cand nu ai activitate fizica, dar mai ales daca faci si exercitii. Iar aceasta stimulare poate fi obtinuta consumand anumite alimente, singurul minus fiind acela ca efectul va fi temporar (daca vrei sa fie permanent, o solutie ar fi sa maresti masa musculara). Iata cateva alimente care stimuleaza metabolismul, potrivit menshealth.com:

1. Lapte, cereale integrale, ovaz
Ingrediente cheie: calciu, carbohidrati complecsi, fibre.

Carbohidratii complecsi si fibrele stimuleazametabolismul mentinand nivelul de insulina scazut dupa ce mananci. Iar acest lucru este unul bun deoarece cresterea nivelului de insulina trimte un semnal organismului prin care se transmite ca este timpul ca acesta sa stocheze grasime (ca sa stocheze grasime corpul trebuie sa incetineasca metabolismul, ceea ce inseamna ca sunt arse mai putine calorii). 

In plus, laptele, cerealele integrale si ovazul sunt alimente specifice micului dejun, iar sa iei aceasta masa ajuta de asemenea la intensificarea arderilor (un studiu a aratat ca barbatii care au facut acest lucru au remarcat o crestere a metabolismului cu 10%). Sarind peste mese nu faci decat sa iti incetinesti metabolismul si sa pregatesti corpul pentru a depune grasime. 

Totodata, calciul ajuta si el arderile, un alt studiu aratand ca cei care au consumat intre 1.200 si 1.300 de miligrame de calciu pe zi au pierdut aproape de doua ori mai mult in greutate decat cei care au consumat mai putin. 

2. Ardei iuti
Ingredient cheie: capsaicina - substanta care le da iuteala specifica. 

Capsaicina accelereaza rata batailor inimii, iar o cercetare a aratat ca, daca consumi doar o singura masa picanta pe zi, poti stimula metabolismul cu pana la 25%, accelerarea arderilor durand pana la 3 ore dupa ce ai terminat de mancat. 

De asemenea, un truc care ajuta la slabit consta in consumarea unor gustari (pentru a evita lasi organismul mult timp fara "combustibil" si, in consecinta, sa ajungi sa simti o senzatie acuta de foame, care te face sa mananci mai mult la urmatoarea masa). 

3. Cafea, ceai verde
Ingrediente cheie: cafeina si o substanta din ceaiul verde numita EGCG.

Cafeina ajuta de asemenea la accelerarea ratei batailor inimii si, cu cat inima bate mai tare, cu atat sunt consumate mai multe calorii. Iar EGCG functioneaza intr-un mod similar, dar nu la nivelul inimii ci la cel al creierului si sistemului nervos. 

Totodata, un studiu condus de guvernul canadian a descoperit ca soldatii care consumasera cafeina in cele 12 ore de dinaintea unui test de rezistenta fizica au avut capacitatea de a exersa mai mult inainte de a obosi, comparativ cu grupul de control, si, in plus, au consumat mai mult oxigen in timp ce au exersat (iar nevoia organismului de oxigen este legata direct de metabolism astfel ca, cu cat folosesti mai mult oxigen, cu atat arzi mai multe calorii in timpul unui antrenament). 

4. Carne slaba de vita, porc, pui si curcan
Ingredientul secret: proteinele. 

Organismul consuma mai multa energie pentru a digera proteinele decat consuma pentru a digera carbohdrati sau grasimi. Prin urmare, cu cat mananaci mai multe proteine cu atat corpul munceste mai mult pentru a le digera si deci cu atat arde mai multe calorii in procesul digestiei. 

Un studiu realizat in Danemarca a aratat ca barbatii care au inlocuit 20% din carbohidratii consumati de obicei cu proteine si-au accelerat metabolismul, marind numarul caloriilor arse zilnic cu pana la 5%. 

5. Somon, ton, sardine
Ingredientul secret: acizi grasi omega-3.

Acizii omega-3 ajuta la slabit prin modificarea nivelului unui hormon numit leptina. Mai multe studii recente sugereaza ca acest hormon influenteaza direct metabolismul, determinand daca organismul urmeaza sa arda calorii sau sa le stocheze sub forma de grasime. O cercetare realizata in cadrul Universitatii Wisconsin a descoperit ca soarecii care aveau un nivel scazut de leptina erau capabili sa arda grasimi mai repede decat cei cu un nivel ridicat. Iar cel mai bun mod de a reduce nivelul de leptina este prin consumarea de peste gras (somon, sardine, etc). 

Totodata, un studiu realizat pe doua triburi africane a scos la iveala ca cei care consumau frecvent peste aveau mai putina leptina in organism decat cei care consumau preponderent legume. 


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

stimularea metabolismului ardei iuti
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1736 (s) | 34 queries | Mysql time :0.020984 (s)