News Flash:

Alimente care scot calciul din oase

18 Septembrie 2017
1410 Vizualizari | 0 Comentarii
cafea 1
Oasele se regenereaza mereu, fiind unele dintre putinele organr capabile sa faca acest lucru. Oasele depoziteaza in ele calciul pentru a fi tari si dense. Dupa varsta de 35 de ani oasele inceteaza sa mai creasca si, treptat scade densitatea lor, devenind poroase. O scadere semnificativa a densitatii osoase duce la osteoporoza, boala comuna atat femeilor, cat si barbatilor. Persoanele care urmeaza diete de slabire foarte bogate in proteine, ar trebui sa stie ca acestea duc la pierderi osoase, potrivit dr. Michael Roizen.  
Cantitatile mari de proteine consumate in fiecare zi, adica peste 140 de grame: echivalentul a 500 de grame de pui, peste, vita, porc sau 1,2 kilograme de nuci, pot fi o amenintare la adresa oaselor. Potrivit aceleiasi surse, proteinele in exces determina organismul sa elimine calciul in loc sa-l absoarba. Acelasi efect il au si bauturile carbogazoase si cele care contin cofeina.

6 lucruri pe care oricine trebuie sa le stie despre ficat
Cofeina determina eliminarea calciului din organism inainte ca acesta sa poata fi fixat. Dr. Roizen recomanda adaugarea a 20 de miligrame de calciu pe zi la fiecare 350 de mililitri de bautura cabogazoasa sau cu cofeina si tot 20 de miligrame de calciu la fiecare 120 de mililitri de cafea si fiecare 120 de grame de proteine consumate. Multe studii arata ca si vitamina C, alaturi de vitamina D poate preveni pierderea de masa osoasa. 
Cartilajele osoase imbatranite au nevoie de vitamina C , doza recomandata fiind de 1200 de miligrame pe zi, din alimente si suplimente. Peste 2500 de miligrame pe zi de vitamina C insa favorizeaza osteoartrita si disfunctiile ADN. Asa cum se stie, vitamina D sporeste absorbtia calciului favorizand transportul acestuia spre oase. Vitamina D are 3 surse: soare, alimente si suplimente. 
Unele alimente precum pestele si fructele de mare contin vitamina D in mod natural, in timp ce altele, precum lapte,e cerealele sau sucul de portocale pot contine vitamina D adaugata. Recomandarea este de a se luai 400 de UI de vitamina D zilnic de catre persoanele sub 60 de ani si 600 de UI cele peste aceasta varsta. Aceasta asigura absorbtia optima a calciului si fixarea acestuia in oase.

Ce trebuie sa mananci in functie de grupa sanguina
sursa: adevarul.ro
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

oasele oasele
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1688 (s) | 34 queries | Mysql time :0.032816 (s)