News Flash:

Alimente care previn aparitia firelor albe

19 August 2019
369 Vizualizari | 0 Comentarii

Nu te resemna la ideea ca ai putea sa-ti pierzi culoarea naturala a parului curand, ci invata sa-ti creezi un meniu util pentru a arata tanara mult timp de acum incolo. Descopera ce alimente trebuie sa consumi cat mai des pentru a pastra culoarea si a intensifica stralucirea parului.

Daca trecerea anilor este inevitabila, nu inseamna ca trebuie sa accepti sa fie asociata si cu albirea progresiva a parului. Nu este o consecinta inevitabila, ci exista alimente utile care pot preveni pierderea pigmentului, mentinand nuanta intensa a parului, care te intinereste. In acest mod vei putea ocoli vopselele mai mult timp si te vei bucura de culoarea care te avantajeaza in orice moment al zilei.

Vestea buna este ca dieta pentru protectia parului nu este deloc greu de urmat, iar preparatele pe care se focalizeaza au un gust delicios. Vitaminele si mineralele pe care le vei obtine vor fortifica intregul organism, asa ca o vei putea respecta fara sa-ti faci griji. Functioneaza atat pentru prevenirea firelor albe, cat si pentru refacerea pigmentului in cazul in care ai deja cateva. Iata ce alimente trebuie sa consumi frecvent pentru a evita aparitia firelor albe:
 
1. Clementine. Aceste citrice aromate iti ofera mult mai mult decat un gust bun. „Clementinele contin o cantitate ridicata de vitamina C, evidentiata prin gustul acrisor intens, usor dulceag. Aceasta vitamina este esentiala pentru productia de colagen, proteina care se afla la baza tuturor organelor, inclusiv a parului”, spune dr. Kelly Jones, dermatolog. Data viitoare cand ti-e pofta de ceva dulce evita prajiturile si alege o clementina, care iti va face parul mai frumos si da pielii un aspect neted.
 
2. Alimente fermentate. Probioticele nu sunt benefice numai pentru sistemul digestiv, ci pot avea efecte extraordinare si asupra podoabei capilare. „Alimentele fermentate cum sunt kimchi sau varza acra contin probiotice care dau un impuls util digestiei. Un tract digestiv sanatos reprezinta baza unui par stralucitor, cu o culoare intensa, pentru ca bacteriile prezente in sistemul digestiv produc biotina”, explica dr. Jones. O deficienta de biotina poate avea drept consecinta pierderea pigmentului, deschiderea culorii parului si, in cele din urma, albirea lui. De asemenea, vei avea parul mai aspru, mai rar, firele se vor subtia si se vor rupe usor. Asigura-te ca incluzi cat mai des alimentele fermentate in meniul tau pentru a evita aceasta carenta si a te asigura ca nuanta parului tau rezista mult timp.
 
3. Somon. Somonul furnizeaza organismului o doza importanta de vitamina D, care este in legatura directa cu pigmentarea firelor de par. „In cazul pacientilor care au simultan o carenta de vitamina D si multe fire de par alb un supliment pe baza de D3 poate fi util, dar consumul de peste gras cum este somonul va sustine mai bine podoaba capilara pentru ca, in afara de aceasta vitamina, contine si proteine si acizi grasi de tip Omega-3, care mentin sanatatea si rezistenta parului si a scalpului”, spune dr. Jones.
 
4. Oua. Desi albusurile sunt alese mult mai des la omlete pentru ca au proteine, daca obiectivul tau este sa mentii culoarea parului trebuie sa consumi oul intreg, cu tot cu galbenus. „Ouale intregi contin vitamina B12, un nutrient care nu poate fi obtinut din surse vegetale”, spune dr. Jones. In cadrul unui studiu realizat in 2016 s-a constatat ca persoanele afectate de albirea prematura a parului au un risc ridicat de lipsa de vitamina B12. Mananca oua fierte ca gustare, cu felii de rosie si castravete sau consuma-le la micul dejun. Daca ai optat pentru un meniu vegan este recomandat sa iei un supliment cu vitamina B12 pentru a preveni efectele negative la nivelul culorii parului.
 
5. Ciocolata amaruie. Este o sursa foarte buna de cupru si fier, doi nutrienti de baza pentru prevenirea imbatranirii si a albirii parului. „Nivelul redus de fier din sange (feritina) este in legatura directa cu albirea parului. Deficienta de cupru, desi apare destul de rar, poate cauza, de asemenea, aparitia firelor albe pentru ca acest mineral determina partial productia de melanina”, explica dr. Jones. Odata cu inaintarea in varsta nivelul de melanina incepe sa scada, iar mentinerea nivelului optim de cupru va combate efectele nedorite ale acestui proces. Savureaza din cand in cand 1-2 patratele de ciocolata amaruie. sursa: eva.ro

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

par carunt
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1826 (s) | 35 queries | Mysql time :0.023946 (s)