News Flash:

Alimente care par sanatoase, dar nu sunt

8 Martie 2013
1584 Vizualizari | 0 Comentarii
Nu intotdeauna salata, painea integrala sau alimentele care nu contin grasimi sunt sanatoase. Expertul in nutritie Katherine Brooking a dezvaluit, pentru „Fox News“, care sunt acele alimente pe care le consideram sanatoase, desi nu sunt, si a oferit cateva alternative.
Salatele
Nu toate salatele sunt sanatoase. In cazul in care nu ti-o prepari chiar tu, salata de ton, de pui sau de creveti poate contine grasimi, multe avand in compozitie maioneza, branza bogata in grasimi ori crutoane. Daca preferi sa iei masa in oras, opteaza pentru o salata cat mai simpla si in portii reduse, scrie adevarul.ro.
Painea cu multicereale sau din faina integrala
Desi suna ca si cum ar fi sanatoasa, nu intotdeauna acest tip de paine contine cereale integrale sanatoase pentru inima. Multe din painile prezentate ca fiind bogate in multicereale si grau sunt facute de fapt cu cereale rafinate, care si-au pierdut proprietatile nutritive. Citeste cu atentie etichetele: daca scrie ca faina a fost rafinata, atunci nu beneficiezi de nutrientii painii.
Batoanele energetice
Multe astfel de batoane contin sirop de porumb bogat in fructoza, zahar si grasimi saturate, asociate cu infundarea arterelor. In plus, anumite batoane (in special cele care inlocuiesc mesele) contin peste 350 de calorii.
Carnea de curcan
Acesti tip de carne reprezinta o sursa buna de proteine si o alegere potrivita pentru pranz sau cina, insa multe bucati din carnea de curcan pe care o gasim ambalata la magazin contin sodiu. Asa ca asigura-te ca-ti cumperi carne proaspata de curcan sau din varietatile cu un nivel scazut de sodiu.
Alimentele pe eticheta carora scrie „fara grasimi“
Fara grasimi nu inseamna fara calorii. Doar pentru ca un anumit aliment nu contine grasimi, asta nu il face sanatos. Desigur, exista si alimente sanatoase care nu au grasimi, dar consulta intotdeauna etichetele pentru a te asigura daca intr-adevar cumperi un produs nutritional sau doar unul care nu contine grasimi. Caloriile, sodiul, fibra, vitaminele si mineralele sunt aspecte care ar trebui luate de asemenea in considerare.
Cartofii copti de la restaurant
Cartofii copti reprezinta o mancare sanatoasa. Sunt bogati in vitamina C, potasiu si fibra. In plus, un cartof copt de marime medie contine aproximativ 160 de calorii. Dar daca decizi sa mananci in oras, nu opta pentru acest fel de mancare pentru ca nu este si cel mai potrivit. In multe restaurante acesti cartofi pot fi preparati cu unt, smantana, branza, bucati de sunca, dar si alte alimente si pot ajunge la 600 de calorii si la 20 de grame de grasimi.
Bauturile pentru sportivi
Desi multe dintre bauturile pentru sportivi contin electroliti importanti (precum potasiu sau sodiu) necesari pentru exercitiile fizice, nu ai nevoie de o astfel de bautura pentru a-ti stimula activitatea. Ele contin 125 de calorii la fiecare 600 de mililitri. Asa ca lipseste-te de caloriile in plus si mentine-te hidratat cu apa.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

salatele batoanele energetice
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2019 (s) | 34 queries | Mysql time :0.067424 (s)