News Flash:

Alimente care nu te lasa sa asimilezi vitamine si minerale

2 Februarie 2014
2859 Vizualizari | 0 Comentarii
Toate alimentele, mai ales daca nu sunt procesate industrial, ne aduc substantele nutritive de care corpul are nevoie pentru a functiona optim si pentru a se mentine sanatos. Totusi, unele dintre ele contin si substante care impiedica o buna absorbtie a vitaminelor si mineralelor si, deci, favorizeaza carentele.
Spanacul 
In compozitia spanacului, pe langa substantele nutritive extrem de utile pentru organism, exista si oxaalti. Acestia reduc absorbtia in organism a calciului prezent in alte alimente, a fierului (inclusiv pe cel din compozitia spanacului), a fosforului, a cuprului si a magneziului. De aceea, specialistii recomanda sa nu gatim niciodata spanacul cu sos bechamel, de exemplu, sau cu alte sosuri pe baza de lactate, fiindca oxalatii din spanac se unesc cu calciul din lapte si rezulta formarea de oxalati de calciu, potrivit doctissimo.fr. Acestia impiedica asimilarea mineralelor si, in plus, odata acumulati in corp, favorizeaza formarea pietrelor la rinichi in cazul persoanelor cu o sensibilitate in acest sens. Si sfecla rosie contine oxalati (500 mg la 100 de grame de sfecla rosie), dar si cacaua, capsunele, ciresele, caisele si kiwi, noteaza adevarul.ro.
Prea multe fibre alimentare
Dintr-un fel de exces de zel, unele persoane isi „incarca“ meniul de zi cu zi cu prea multe fibre alimentare. Iar excesul poate fi nociv, avertizeaza specialistii. Este vorba, in special, de un aport excesiv de fitati din taratele de grau si din cojile de cereale, care impiedica absorbtia fierului continut de alte alimente, mai ales in forma „neheminica“, adica acela care se gaseste in sursele vegetale (nu in cele de origine animala). 
Pestele crud
Atat pestele crud folosit in bucataria japoneza, sushi, cat si stridiile contin o enzima, cunoscuta sub numele de tiaminaza, care impiedica asimilarea vitaminei B1 (tiamina), prezenta in leguminoase (fasole, mazare, linte etc.), in carnea de porc si de vaca, in grau, in fructele uscate  si in painea integrala. Carenta de vitamina B1 poate duce la slabiciune musculara si la perturbarea functiilor cognitive. 
Leguminoasele gatite incorect 
Daca  nu sunt prelucrate termic corect, leguminoasele aduc in organism substante (saponine) care „fura“ fierul din alte alimente prezente in acelasi meniu (chiar si pe cel continut de leguminoasele respective). Asa se explica de ce leguminoasele, mai ales fasolea, trebuie gatite timp mai indelungat si de ce trebuie lasate sa stea in apa rece vreme de o noapte inainte de a fi preparate.
Oul moale 
Daca oul nu este fiert tare, el pastreaza in compozitie o substanta numita avidina, care, pur si simplu, neutralizeaza biotina (vitamina B8), o substanta nutritiva extrem de utila organismului, care se gaseste in carne, in cerealele integrale, in leguminoase, in fructele uscate, in usturoi, rosii, creson, avocado, struguri, banane si mere. 
Cafeaua 
In cafea, responsabilul pentru proasta asimilare a nutrientilor, in special a tiaminei, este acidul cafeic. Daca nu vreti sa suferiti carente de vitamina B1, beti cafeaua la distanta de momentul mesei si nu imediat dupa masa. 
Bauturile alcoolice
Persoanele care consuma alcool in mod frecvent sufera de mai multe tipuri de carente de vitamine si de minerale. Abuzul de alcool distruge vitamina A si pe cele din complexul B.
Bauturile carbogazoase 
Acestea contin un aditiv numit citral, care franeaza asimilarea vitaminei A. 
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

alimentele substantele nutritive spanacul pestele crud oul moale
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.3486 (s) | 34 queries | Mysql time :0.060386 (s)