News Flash:

Alimente care ne intineresc versus alimente care ne imbatranesc

14 Ianuarie 2012
3921 Vizualizari | 0 Comentarii

Alimentatia nesanatoasa afecteaza nu doar functionarea organismului nostru, ci si modul in care acest lucru se reflecta la exterior. Unul dintre efectele alimentelor nesanatoase este imbatranirea. Specialistii contactati de Evenimentul Zilei ne spun care sunt alimentele de care ar trebui sa ne ferim daca nu vrem sa imbatanim inainte de vreme, dar si ce putem manca pentru a ne mentine tineri.

"Ridurile sunt legate de expresie, dar si de alimentatie. S-a dovedit ca cei care au o dieta nesanatoasa accelereaza procesul de imbatranire a pielii, dar si a organelor", precizeaza Bogdan Guinea, consultat in nutritie si medicina de urgenta la Cabinetul Medical MC2 din Capitala.

Mai exact, alimentele nesanatoase, dar si consumul in exces al nutrientilor de care organismul are nevoie determina o dieta necorespunzatoare, care la randul ei poate declansa inflamatia tubului digestiv.

"Aceasta inflamatie poate deveni cronica (cum se intampla in cazul intolerantelor alimentare) si poate determina reactii ale tuturor organelor corpului, ceea ce duce la accelararea procesului de imbatranire", avertizeaza specialistul.

Pentru a va mentine, bazati-va pe dieta mediteraneana si consumati lactate, care contin vitamine si calciu, recomandat copiilor, dar si femeilor in perioada de dinainte de menopauza, pentru a preveni osteoporoza.

Alimentele cu valoare nutritiva scazuta, in schimb, nu ne satisfac nevoile energetice si contin conservanti si aditivi, care le fac toxice. De asemenea, o dieta cu prea mult zahar si carbohidrati poate duce la producerea unei reactii chimice numite glicozilare. Aceasta este asociata cu mai multe boli, printre care cele de inima si diabetul, dar poate, de asemenea, afecta colagenul si fibrele din piele.

Alimente care ne intineresc
O dieta bogata in alimente cu o valoare nutritiva mare poate reduce inflamatia si va poate ajuta sa aratati cel mai bine cu putinta.

"Acizii nesaturati, cum e omega 3, fructele si legumele bogate in antioxidanti au capacitatea de a reduce inflamatia cronica de la nivelul tubului digestiv", precizeaza Bogdan Guinea. Acestea fac parte asa-numita dieta mediteraneana. Printre alimentele de baza ale unei astfel de diete se numara:

1. Salata Romaine
Este foarte bogata in vitaminele A si C, E si in antioxidanti. Pentru a varia, puteti opta si pentru broccoli, spanac, arugula, macris, andive.

2. Rosiile
Alaturi de pepene, grapefruit, guave, sparanghel si varza rosie, tomatele sunt bogate in licopen (colorant rosu) antioxidant.

3. Pestele
Somonul, tonul si heringul sunt bogati in acizi omega- 3, care lupta impotriva inflamatiei, incecand sa echilibreze aportul de acizi saturati din carnea rosie.

4. Lintea, mazarea si fasolea pastai
Sunt o sursa importanta de proteine, au foarte multe fibre si vitamine antioxidante, care pastreaza aspectul sanataos al pielii. "Trebuie insa sa fie consumate in cantitati moderate si nu in fiecare zi", recomanda nutritionistul.

5. Fulgii de ovaz
Ovazul, ca si alte cereale integrale, orezul brun, cuscusul si quinoa ajuta la reducerea inflamatiilor. In plus, contin vitamina B, care ajuta la mentinerea sanatatii pielii.

Alimente care ne imbatranesc
Printre alimentele daunatoare
organismului si aspectului nostru fizic se numara si:

1. Chipsurile, cartofii prajiti
In general orice este prajit in ulei este plin de grasimi nocive pentru organism, cu atat mai mult cartofii, care "actioneaza ca un burete, absorbind cantitati mari de ulei", explica nutritionistul Bogdan Guinea.

2. Produsele de patiserie
Acestea dauneaza prin continutul de faina, acizi grasi si zahar in exces.

3. Hot dog-ul, sunca, pepperoni (salam condimentat italienesc)
Orice tip de carne procesata are valoare nutritiva scazuta, contine acizi saturati in exces si nitrati, ambii contribuind la procesul inflamator.

4. Carnea rosie
Aceasta este principala sursa de acizi grasi saturati, care in lipsa acizilor nesaturati (de tip omega 3), provoaca un dezechilibru in organism.

5. Alcoolul
Putin alcool poate fi benefic pentru sanatatea dumneavoastra, insa excesul este extrem de daunator. "150-250 de mililitri de vin pe zi previn bolile cardiovasculare", adauga nutritionistul Bogdan Guinea.

Cantitati mai mari pot cauza aparitia bolilor de ficat (inclusiv a cirozei) si va pot imbatrani prematur. O cercetare recenta arata ca, pentru a ne proteja, doua zile pe saptamana ar trebui sa nu consumam alcool.

Sursa: Evenimentul Zilei


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1692 (s) | 34 queries | Mysql time :0.019672 (s)