News Flash:

Alimente care iti pateaza dintii

7 Mai 2017
1004 Vizualizari | 0 Comentarii
Anumite alimente pateaza dintii mai mult decat altele. Bauturile inchise la culoare, cum ar fi cafeaua, bauturile tip cola, vinul rosu si anumite ceaiuri, sunt in topul listei. Din fericire, nu trebuie neaparat sa eliminati din dieta astfel de alimente sau bauturi, pentru a va pastra dintii albi.
Asigurati-va doar ca limitati consumul lor, clatiti-va gura cu multa apa, periati-va dintii si folositi ata dentara dupa ce le consumati.
Ceaiul
Are aceeasi putere de a pata dintii ca si cafeaua. Asta din cauza taninurilor pe care le contine si pentru ca, in general, ceaiul este consumat la temperaturi ridicate. Pentru a evita orice deteriorare a dintilor, evitati ceaiurile de culoare inchisa si alegeti-le pe cele de culoare verde, alba sau alte culori mai deschise.

Aceste 3 alimente iti intineresc ficatul
 
Sfecla
Sfecla contine agenti de colorare foarte puternici. Sfecla in forma lichida pateaza cel mai rau dintii, din cauza concentratiei de coloranti naturali. Periati-va dintii la o ora de la consumul de sfecla sau suc de sfecla pentru ca, astfel, petele sa nu aiba timp sa se formeze.
Sucurile acidulate inchise la culoare
Sucurile de culoare inchisa, inclusiv cele fara adaos de zahar pot pata destul de serios dintii din cauza culorii pe care o au.
Temperatura de servire poate fi un alt factor care ar putea determina deteriorarea smaltului. Se recomanda sorbirea lor cu paiul si consumul acestora maxim de 2 ori pe saptamana.
Temperaturile extreme (cald sau rece) cauzeaza contractia dintilor si ii face mai porosi si mai usor de patat. in plus, acidul fosforic, acidul citric si indulcitorii din sucurile carbogazoase, inchise la culoare, favorizeaza aparitia cariilor dentare.
Cafeaua
Cafeaua, insa, este pe primul loc in topul bauturilor care pateaza dintii. Cu toate acestea, cafeaua are si efecte benefice pentru organism. Puteti bea o ceasca de cafea in care sa adaugati un pic de lapte, pentru a preveni patarea dintilor.
Sosul de soia
Nu doar bauturile inchise la culoare pot pata dintii, ci si aproape toate lichidele inchise la culoare utilizate pentru a oferi aroma sau a colora produsele alimentare - cum ar fi sosul de soia.
Un aliment care poate pata hainele este posibil sa aiba acelasi efect asupra smaltului, lucru valabil si in cazul sosului de soia. De aceea este indicat sa consumati cu moderatie sosul de soia.
Coacaze, zmeura, mure si afinele
Din pacate aceste fructe, care sunt recomandate pentru aportul lor de antioxidanti si vitamina C, contin si un colorant semi-permanent foarte puternic ce pateaza dintii. Coacazele, zmeura, murele si afinele pateaza dintii mai ales daca sunt consumate sub forma de suc. O varianta practica ar fi sa bei sucurile din aceste fructe cu un pai.
Vinul rosu
Se stie ca strugurii negri pateaza, iar dintii nu fac exceptie. Din pacate, strugurii negri fermentati au un efect mult mai puternic, motiv pentru care se recomanda ca vinul rosu (considerat aliment) sa fie consumat mai rar sau chiar evitat daca tinem la culoarea alba a dintilor nostri.
Ciocolata
Din cauza continutului ridicat de cacao, ciocolata este un alt aliment care, in timp, va modifica nuanta dintilor sau ii va pata. Mai mult decat atat, ciocolata duce la carierea dintilor din cauza cantitatii mari de zahar pe care o contine. O bucatica de ciocolata nu a omorat inca pe nimeni, insa totul sta in consumul cu moderatie.
Citricele
Fructele precum lamaia, portocala si grapefruitul, dar si sucurile acestora, contin acizi care erodeaza smaltul dintelui, rezultand decolorarea dintilor. Din pacate, nu se pot anula total daunele provocate de acizi. Este recomandat sa limitati consumul acestor fructe la numai cateva pe saptamana.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

alimente ceaiuri ceaiul sfecla cafeaua vinul rosu ciocolata citricele
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1692 (s) | 34 queries | Mysql time :0.028798 (s)