News Flash:

Alimente care iti mananca fierul

20 Iulie 2018
35570 Vizualizari | 0 Comentarii

Deficienta de fier este o problema de sanatate in intreaga lume, iar ea afecteaza mai ales femeile si copiii. Fierul se gaseste in cantitati mari in carne rosie, carne de pui si peste. Acestea contin fier hem, care este absorbit mai eficient. Legumele si alimentele fortifiate contin fier non-hem, insa acesta acesta nu este atat de bun ca fierul hem. Totusi vitamina C ne ajuta in acest caz, pentru ca ea favorizeaza absorbtia fierului.

Un adult sanatos retine 10-15% din fierul consumat, iar o dieta bogata in fibre poate micsora procentul. In plus, o deficienta de vitamina A poate determina si aparitia unei deficiente de fier. Unele alimente pot impiedica absorbtia fierului si, in consecinta, se poate instala anemia. Iata ce produse influenteaza absorbtia fierului in organism:

Ceaiul. Taninul din ceai se poate comporta aidoma chelatorilor, micsorand abilitatea organismului de a absorbi fierul. In cadrul unui studiu, oamenii de stiinta au vrut sa vada daca bautura consumata la masa afecteaza cantitatea de fier absorbita de organism. Astfel, cu acelasi meniu, un hamburger, cartofi piure si fasole pastai, s-a consumat, pe rand, ceai, lapte, apa, cafea, vin, bere, Coca-Cola, suc de portocale. S-a observat ca atunci cand alaturi de mancare se consuma ceai, absorbtia de fier era redusa cu 62%. In cazul cafelei, reducerea a fost mai mica, de 35%. Sucul de portocale a crescut absorbtia de fier cu 85%. Si alcoolul in general, sau vinul, in special, au crescut absorbtia de fier din alimente. In cazul laptelui si a berii nu s-a observat niciun efect, iar Coca-Cola a crescut absorbtia, insa foarte putin. Trebuie mentionat ca taninul afecteaza doar absorbtia fierului provenind din legume. De asemenea, absorbtia este invers proportionala cu cantitatea de fier stocata in organsim. Astfel, cu cat ai "depozite" mai mici, cu atat este retinuta o cantitate mai mare.

Alimentele bogate in fosfati si fitati. Fitatii si fosfatii prezenti in cereale, faina alba, legume, nuci si seminte pot inhiba absorbtia fierului. Pentru a depasi aceasta problema cerealele pot fi procesate prin fermentatie, iar painea poate fi facuta din aluat cu drojdie. Alimentele bogate in calciu. Laptele, produsele lactate si alte alimente care contin calciu inhiba fierul.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

deficit fier absorbtie vitamina c tanini
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1450 (s) | 23 queries | Mysql time :0.013932 (s)