News Flash:

Alimente care intarzie imbatranirea

20 Decembrie 2011
2934 Vizualizari | 0 Comentarii

Fenomenul de imbatranire este cauzat in cea mai mare parte de radicali liberi. Se stie ca radiatiile, razele ultraviolete, alcoolul, tutunul, medicamentele si poluarea pot antrena un exces de radicali liberi. Gratie antioxidantilor, se poate reduce imbatranirea celulara si maladiile a caror incidenta creste cu varsta. Iata cateva alimente te ajuta sa intarzii prevenirea, potrivit lui Jean Paul Curtay si Thierry Souccar, autorii volumului "Program de viata lunga, de la stiinta la alimentatie":

1. Cerealele
Cerealele sunt alimente protectoare: fulgii de ovaz, boabele de grau, orez, germenii de grau, painea integrala cu orz, secara si orez nedecorticat.

Cerealele rafinate si imbogatite in fier, painea alba, biscuitii, briosele, tartele, accelereaza procesul de imbatranire. Mai mult, cerealele integrale contin numerosi antioxidanti, vitamina E, flavonoide, zinc, seleniu, cupru si mangan, care impiedica imbatranirea si au un rol important in tranzitul intestinal.

2. Produse lactate
Laptele degresat, branza emmental, parmezanul, iaurtul sunt alimente protectoare. Alimente care accelereaza imbatranirea sunt: branza grasa, branzeturile topite, laptele integral.

Iaurtul este o investitie in sanatate. Iaurtul cu Bifidobacterium bifidum sau Lactobacilli este de o excelenta calitate, refacand flora intestinala. De asemenea, favorizeaza imunitatea, neutralizeaza compusii toxici si aduce un mare aport de calciu in organism.

3. Legumele
Legumele protectoare sunt: broccoli, conopida, varza, morcovii, spanacul, ceapa, usturoiul, mazarea, lintea, soia, fasolea. In afara de fibre, vitamine si minerale, legumele contin carotenoide, flavonoide si pigmenti prezenti din abundenta in vegetalele colorate. Carotenoidele si flavonoidele sunt antioxidanti extrem de puternici. Sunt indicate a fi consumate crude. Persoanele care consuma mai multe legume crude,au redus la jumatate riscul de imbolnavire de cancer.

4. Fructele
Fructele protectoare sunt: portocalele, grapefruitil, caisele, piersicile, bananele, kiwi, fructele uscate, migdalele, nucile, alunele, strugurii, prunele, perele, etc.

Fructele care accelereaza imbatranirea: cele preparate sub forma e dulceata.

Multe studii au demonstrat ca un consum de fructe are un efect benefic asupra atentiei, memoriei si rezistentei la stres. Migdalele si alunele contin fibre, iar nucile, acid alfalinoleic.

5. Carnea si produsele din carne
Alimente protectoare: carnea alba (pui,iepure), curcan, pate de ficat de gasca. Alimentele care accelereaza imbatranirea sunt: carnea rosie, friptura in ulei sau untura, friptura la gratar, jambonul afumat, mezelurile, etc.

Carnea alba este o sursa buna de cisteina, un acid aminat pe care celulele oraganismului il utilizeaza pentru a produce un antioxidant, glutationul, care ne protejeaza de cancer.

In ceea ce priveste pateul de ficat de gasca, el contine vitaminele B6, B9, B12 si zinc, care reduc riscul de infarct miocardic si accidente vasculare precum si tulburarile mintale. De asemenea, previne acumularea proteinelor toxice si stimuleaza imunitatea.

6. Pestele
Contine acizi grasi. Specii de peste bune pentru sanatate: somon, hering, macrou, sardine, creveti, scoici.

Specii de peste care accelereaza imbatranirea: peste marinat, rechin, peste prajit,etc.

Pestele gras contine cele doua tipuri de acizi grasi: EPA si DHA, al caror efect benefic consta in diminuarea trigliceridelor; de asemenea, previne formarea cheagurilor de sange, au efect antiinflamator, antidepresor si anticanceros.

Pe langa cele enumerate mai sus si alte alimente au rol benefic asupra sanatatii: ceaiul verde, vinul rosu, apele minerale bogate in calciu si magneziu, ulei de masline, etc. Dar atentie la excese! Un aliment care este benefic pentru sanatate, daca este consumat in exces poate deveni daunator.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

cerealele produse lactate legumele fructele pestele
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1675 (s) | 23 queries | Mysql time :0.014467 (s)