News Flash:

Alimente care, in functie de cum sunt preparate, te ingrasa sau te ajuta sa slabesti

7 Iulie 2011
3559 Vizualizari | 0 Comentarii

1. Cereale
Te ingrasa atunci cand sunt procesate. De exemplu, painea alba, biscuitii, covrigeii ar trebui evitate, pentru ca au valoarea nutritiva scazuta. De asemenea, cerealele te ingrasa atunci cand sunt combinate cu grasimi sau proteine (dulciuri cu blat - din faina - si creme de orice fel, prajituri, paine cu preparate grase sau prajite - fastfood - sau cand aceste cereale sunt combinate cu carne). La polul opus, cerealele integrale te ajuta sa slabesti. Le poti combina cu iaurt si cu legume.

2. Uleiuri
Uleiurile extravirgine, presate la rece, car nu au suferit niciun proces de fabricare care sa le influenteze calitatile naturale sunt ideale in diete. Ele contin aminoacizi care au rolul de a scoate grasimile din depozite. Insa, chiar si acestea trebuie consumate moderat.

Celelalte uleiuri procesate isi pierd din proprietati, insa si ele pot fi benefice daca sunt consumate reci. Prepararea lor termica, in special prajirea, le transforma in "otravuri" pentru organism. 

3. Fructe oleaginoase si seminte
Aceste alimente contin o serie de acizi grasi si grasimi vegetale care pot scoate grasimile din depozite. Daca insa se consuma in exces, aduc un aport caloric foarte mare pe care organismul nu reuseste sa il consume si il depoziteaza. 

Fructele oleaginoase si semintele ingrasa atunci cand: sunt coapte sau prajite; sunt asociate cu dulciuri: prajituri, inghetate, caramel, miere, ciocolata etc.; sunt consumate in exces (de exemplu, nu mai mult de 15-20 de alune sau 10 nuci pe zi). Te pot ajuta in procesul de slabire: cand sunt consumate crude, respectandu-se cantitatile mentionate anterior.

4. Lactate
Lactatele te ingrasa cand: sunt foarte grase, de exemplu cascavalul; sunt consumate in exces;sunt combinate cu grasimi sau alimente prajite, de exemplu ou ochi sau cartofi prajiti cu branza; sunt combinate cu dulciuri, paine, foietaje: placinta cu branza, branzoaica etc; combinate cu carne grasa, de exemplu sortimente de carne de porc cu cascaval; sunt prajite: rulada de pui cu branza prajita sau pur si simplu branza prajita ("branza in tigaie").

Produsele lactate sunt aliatul siluetei tale daca: le asociezi cu cereale integrale (de exemplu iaurt cu cereale sau crema de branza cu iaurt si cereale); le combini cu fructe proaspete (iaurt cu fructe); le combini cu legume.

5. Carnea
Carnea de pui, curcan este benefica organismului daca este consumata in anumite conditii. Carnea de porc poate favoriza cresterea depozitelor adipoase. Carnea te ingrasa cand: consume preparate din carne de porc, oaie sau capra; o combini cu grasimi sau o prajesti; o asociezi cu orez, cartofi, morcovi sau alte radacinoase.

Carnea te poate ajuta sa slabesti daca o consumi preparata la cuptor, pe gratar cu aburi sau fiarta; o asociezi cu salate, garnituri de legume (fara cartof, orez, legume dulci) sau muraturi; nu consume mai mult de o masa cu carne pe zi.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

cereale uleiuri lactate carnea
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1614 (s) | 34 queries | Mysql time :0.020774 (s)