News Flash:

Alimente care cresc riscul unui atac cerebral

16 Noiembrie 2011
2067 Vizualizari | 0 Comentarii

Atacul cerebral este cauza mortii pentru foarte multe persoane. Cand un vas de sange este blocat de un cheag, celulele creierului nu mai sunt alimentate cu oxigen si nutrienti, fapt ce poate duce la moartea lor. In SUA, de exemplu, atacul cerebral este a treia cauza de mortalitate.

Desi aceasta problema nu este una care sa poata fi prevenita in totalitate, un stil de viata sanatos te va ajuta sa reduci semnificativ posibilitatea aparitiei acesteia. Iata cateva alimente care cresc riscul unui atac cerebral, potrivit Caring.com:

1. Gogosile, cartofii prajiti si carnea prajita
De mai multi ani cercetatorii avertizeaza ca grasimile trans sunt periculoase pentru artere, ducand la blocarea acestora, marind concentratia de lipide si colesterol rau din sange si scazand colesterolul bun. 

Cercetatorii de la Universitatea din Carolina au descoperit ca femeile care consuma 7 grame de grasimi trans pe zi, cam cat contin 2 gogosi sau jumatate de portie de cartofi prajiti, au un risc mai mare de a face accident vascular cu 30 de procente decat restul persoanelor.

Alt studiu recent arata ca acest tip de grasimi incurajeaza si aparitia inflamatiilor in organism, din cauza cresterii nivelului de proteina C reactiva, aceasta marind si riscul de diabet si boli ale inimii.

Limiteaza consumul de grasimi trans pe zi la 1-2 grame, de preferat fiind sa nu consumi deloc. Daca ai pofta de ceva dulce, incearca sa-ti gatesti singur, astfel incat sa ai siguranta ca toate ingredientele sunt cat se poate de sanatoase. Daca iti este pofta de cartofi, mai bine consuma-i fierti sau copti, iar daca vrei sa fie neaparat prajiti, incearca sa mananci doar de pofta, cat mai putini.

2. Carne afumata si procesata
Fie ca este vorba despre pastrama, carnati, bacon, salam, parizer, piept afumat de curcan sau orice fel de alta carne procesata sau afumata, incearca sa reduci consumul acestora cat mai putin cu putinta, pentru ca nu iti fac deloc bine la sanatate. 

Si mai rai sunt aditivii din acestea, care au menirea sa le mentina proaspete cat mai mult timp cu putinta, dar care intra in sange si face rau vaselor de sange, provocand ingrosarea arterelor si, implicit, ingustarea spatiului prin care curge sangele.

Multe studii au asociat carnea procesata cu bolile arteriale, o analiza publicata in Jurnalul de Sanatate aratand ca acest tip de alimente creste cu 42% riscul aparitiei bolilor de inima pentru cei care le consuma in fiecare zi. Atacul cerebral nu este singurul pericol, acest tip de alimente cauzand si aparitia cancerului si a diabetului.

Daca iti place foarte mult carnea afumata, incearca totusi sa nu o consumi de mai mult de 2 ori pe saptamana, in restul zilelor pune mai des pe masa peste si legume care sa contrabalanseze efectele nocive.

3. Sucurile dietetice
Desi inlocuirea sucurilor normale cu cele dietetice este o varianta aleasa de multe persoane care vor sa slabeasca, acestea din urma cresc semnificativ posibilitatea unui atac cerebral, cu o medie de 48 de procente. 

In cadrul unui studiu al Universitatii din Columbia au fost analizate 2.500 de persoane cu varsta de peste 40 de ani, constatandu-se ca cei care beau sucuri dietetice in mod frecvent au suferit cu 60% mai multe atacuri decat restul. Oamenii de stiinta nu pot stabili cu precizie cauza acestei probleme, dar ca sucurile dietetice se afla in stransa legatura cu atacul cerebral este clar.

Daca vrei sa bei sucuri, mai bine alege-le pe cele normale si bea mai putine, consumand si apaintre timp. Daca nu iti place apa, incearca limonada, ceaiul sau sucul proaspat stors de tine dinfructe.

4. Carnea rosie
Un jurnal specializat pe probleme de atac vascular cerebral a publicat de curand un articol din care reiese clar faptul ca femeile care consumau portii mari de carne rosie in fiecare zi aveau un risc de atac mai mare cu 42 de procente. 

Nutritionistii spun ca acest tip de carne contine foarte multe grasimi, care fac rau inimii. Riscul dezvaluit de studiu este uimitor de mare si pentru multi medici, dar el este de necontestat. 35.000 de femei din Suedia au fost monitorizate timp de 10 ani pentru a se ajunge la aceasta concluzie.

Grasimea din carne face ca arterele sa se infunde, iar nivelul foarte crescut al hemoglobinei (din cauza fierului din carne) poate reprezenta si el un factor de risc. Incearca sa consumi mai multa carne de pui si de peste in locul celei rosii. In ceea ce priveste proteinele, pe ele le poti asimila si din fasole, legume, nuci, tofu si lactate degresate.

5. Supa instant si alte mancaruri din conserve
Fie ca este vorba despre supa sau orice alt fel de mancare in conserva, ele nu sunt recomandate de expertii in nutritie. O supa la conserva sau una la plic are in jur de 1.100 mg de sodiu.

Sarea este cat se poate de rea pentru organism atunci cand este consumata in cantitati mari, o persoana care are parte de 4.000 de mg pe zi avand un risc dublu de a face accident vascular fata de cele mai atente la dieta. Ea creste presiunea sanguina, factorul principal in aparitia atacului. 


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

atacul cerebral sucurile dietetice carnea rosie
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1596 (s) | 34 queries | Mysql time :0.020014 (s)