News Flash:

Alimente care au grija de ficatul tau

14 Decembrie 2018
1373 Vizualizari | 0 Comentarii
Avocado

Exista o lista de alimente care au potentialul de a-ti detoxifica organismul daca sunt consumate regulat. Care sunt alimentele care au grija de ficatul tau?

Usturoi. Fie ca iti place sau nu, usturoiul contine o multime de substante care sunt bune pentru ficat. Este bogat in seleniu, care sporeste efectele antioxidantilor si iti detoxifica organismul. El contine, de asemenea, arginina, un aminoacid care relaxeaza vasele de sange si reduce tensiune arteriala in ficat. In plus, e bogat in vitamina B6, care actioneaza ca un agent antiinflamator, si vitamina C, care este principalul protector al organismului contra oxidarii si deteriorarii celulare.

Uleiul de masline. Uleiul de masline extra virgin ajuta ficatul atunci cand este consumat cu moderatie. Acesta furnizeaza baza lipidica care consuma toxinele, facand astfel o parte din treaba ficatului. 

Ierburi si legume. S-a dovedit ca legumele cu frunze verzi protejeaza ficatul, neutralizand metalele, substantele chimice si pesticidele, atat din alimenele pe care le consumam, cat si din mediul inconjurator. Rucola, spanacul si cicoarea sporesc fluxul de bila, ceea ce ajuta organismul sa scape de deseuri. Sfecla rotie curata sangele, ceea ce creste eficacitatea ficatului si contribuie la generarea de nutrienti. Broccoli, conopida si  germenii de Bruxelles ajuta ficatul sa produca enzime pentru a elimina toxinele.

Ceai verde. Ceaiul verde este bogat in antioxidanti, si anume catechinele. Oamenii de stiinta spun ca din acest motiv ceaiul verde ajuta la protejarea organismului de diferite tipuri de cancer. 

Grapefruit. Acest fruct contine nu numai o cantitate considerabila de vitamina C, ci si glutationul care este secretat de ficat. Participa la cultivarea si restaurarea tesuturilor, la productia chimica si proteica, precum si la recuperarea sistemului imunitar.
Grapefruitul contine peste 70 mg de glutation, ajutand ficatul sa genereze enzime de detoxifiere.

Nuci. Ca si usturoiul, nucile contin arginina, precum si glutationul si acizii grasi omega 3 care sustin functia de detoxifiere a ficatului. Nucile sunt, de asemenea, bogate in antioxidanti si grasimi nesaturate bune, care impiedica acumularea de grasimi in ficat. Aceste grasimi sanatoase sunt necesare pentru a crea membrane celulare puternice in jurul celulelor hepatice.

Mere. Merele sunt bogate in pectina, care este necesara pentru a curata organismul si pentru a elimina toxinele din tractul digestiv care, la randul sau, ajuta activitatea ficatului.

Turmeric. Principala substanta activa a turmericului este curcumina, un antioxidant puternic si un agent antiinflamator. Ajuta la protejarea canalelor biliare, accelereaza fluxul bilei si curata ficatul. Curcumina intareste, de asemenea, celulele hepatice, prevenind transformarea toxinelor si a alcoolului in compusi nocivi. Adaugand putin turmeric la anumite feluri de mancare nu numai ca le face mai gustoase, dar, de asemenea, aduce beneficii sanatatii.

Lamaie si lime. Aceste citrice contin o multime de vitamina C, care este cunoscuta pentru proprietatea de a transforma substatele toxice in compusi solubili in apa care sunt usor de eliminat din organism. Un pic de suc de lamaie proaspat stimuleaza activitatea ficatului.

Avocado. Avocado este un super-aliment. Acesta contine glutation si vitaminele C si E, care actioneaza ca antioxidanti pentru a neutraliza radicalii liberi si pentru a proteja celulele hepatice de daune. Vitaminele E si K pe care le mai contine sunt elemente antiinflamatoare care protejeaza ficatul de efectele nocive. Grasimile sanatoase din avocado pot, de asemenea, regla nivelul de colesterol. sursa: eva.ro

(A.M.)

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

alimentatie ficat ficat gras ficat bolnav
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1477 (s) | 34 queries | Mysql time :0.020536 (s)