News Flash:

Alimente bogate in substante benefice sistemului nervos

13 Octombrie 2011
12224 Vizualizari | 0 Comentarii

Sistemul nervos reprezinta totalitatea centrilor nervosi si a nervilor care asigura comanda si coordonarea viscerelor si a aparatului locomotor, primirea mesajelor senzoriale si functiile psihice si intelectuale. Sistemul nervos este format din doua ansamble distincte, sistemul nervos central si sistemul nervos periferic.

Sistem nervos central, denumit si nevrax, este format din miliarde de neuroni (celule nervoase) conectati intre ei si dintr-un tesut de sustinere interstitial (nevroglie). El cuprinde encefalul (creierul, cerebelul, trunchiul cerebral), protejat de craniu si maduva spinarii, amplasata in coloana vertebrala.

Sistem nervos periferic este o prelungire a sistemului nervos central si cuprinde totalitatea nervilor si ale ingrosarilor lor (ganglionii nervosi), nervii, legati printr-o extremitate de sistemul nervos central, se ramifica la cealalta extremitate intr-o multitudine de ramuri fine care inerveaza totalitatea corpului.

Sistemul nervos este cea mai complexa si sensibila structura fiziologica a corpului uman. Importanta unei alimentatii sanatoase contribuie la mentinerea sanatatii si functionalitatii acestor structure. Iata cateva alimente bogate in substante benefice sistemului nervos

1. Lecitina: nucile, soia, mazarea, lintea, papadia.
2. Vitaminele B (special B, B4, B6, B12): drojdia de bere, embrionii de cereale, fructele si legumele uscate, fructele oleaginoase.
3. Vitamina E: avocado, broccoli, germenii cerealelor, uleiurile vegetale neprocesate si nerafmate, fructele oleaginoase (mai ales migdale si nuci), laptucile, spanacul, orezul brun, semintele incoltite.
4. Vitamina C: macese, coacaze, patrunjel, kiwi, ardei, broccoli, conopida, portocale, lamai, varza, spanac, ridichii, rosii, etc.
5. Fructoza este combustibilul preferat de creier. Consumati zilnic multe fructe nepreparate termic si putina miere (se exclude in cazul diabetului).
6. Colina: vegetalele cu frunze verzi, drojdia de bere si germenii de grau.
7. Fosfor: cerealele integrale.
8. Antioxidanti: afinele, coacazele, catina, usturoiul, semintele de mar, broccoli, citricele, spanacul, morcovul, semintele de in, prunele etc.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

sistemul nervos lecitina vitaminele b vitamina e vitamina c fructoza
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1550 (s) | 34 queries | Mysql time :0.021731 (s)