News Flash:

Alimente bogate in enzime digestive

23 Mai 2019
269 Vizualizari | 0 Comentarii

Alimentele pe care le alegi pot elimina disconfortul digestiv si vor preveni crampele abdominale, constipatia sau diareea. Sursele de enzime digestive sustin prelucrarea tuturor nutrientilor consumati si asigura absorbtia vitaminelor si mineralelor de catre organism. Atunci cand mananci sistemul digestiv, in special stomacul si intestinele, functioneaza intens pentru a prelucra proteinele, vitaminele, grasimile si carbohidratii. Acesti nutrienti intra in circulatia sangelui, iar organismul ii utilizeaza pentru a obtine energie, pentru a accelera procesul de crestere sau pentru a repara diferite organe. Niciunul dintre aceste obiective nu ar putea avea loc daca nu ar exista sursele de enzime digestive. Potrivit expertilor de la Harvard, exista trei categorii principale de enzime digestive:
 
1. Proteaza. Are rolul de a prelua proteinele continute de alimentele consumate si de a le transforma in aminoacizi si peptide, care urmeaza sa contribuie la procesele de refacere si reparare.
 
2. Amilaza. Transforma carbohidratii in surse de energie.
 
3. Lipaza. Asigura conversia grasimilor in acizi grasi esentiali.
 
4. Lactaza, maltaza si sucraza. Prelucreaza diferite tipuri de zaharuri. Lactaza preia zaharul din produsele lactate, maltaza prelucreaza maltoza, iar sucraza preia sucroza, provenita din zaharul din trestie de zahar si siropul de sfecla. Desi organismul poate produce aceste enzime digestive, este foarte util sa sustii prelucrarea optima a alimentelor consumand optiuni care furnizeaza un plus de enzime. Iata ce ar trebui sa consumi mai des pentru a mentine necesarul de enzime digestive:
 
1. Kefir. In sectiunea de produse lactate vei gasi si acest produs cremos, care contine probiotice si enzime utile. Kefirul iti furnizeaza lipaza, lactaza si proteaza. Desi este integrat la raionul de lactate kefirul poate fi tolerat inclusiv de persoanele care nu pot consuma lactoza.
 
2. Miere. Mierea contine amilaza, proteaza, diastaza si invertaza. Diastaza va prelucra maltoza, iar invertaza sustine prelucrarea sucrozei. Este foarte important sa alegi numai mierea naturala, organica, pentru ca daca a fost incalzita si rafinata enzimele utile vor fi reduse foarte mult.
 
3. Ghimbir. Acest condiment este cunoscut ca remediu impotriva starii de greata, dar contine si o cantitate insemnata de enzime digestive. Proteaza din ghimbir prelucreaza optim proteinele din preparatele pe care le alegi. Ghimbirul stimuleaza tractul digestiv si previne constipatia si durerile abdominale.
 
4. Miso.  Miso nu este numai o supa gustoasa, ci acest preparat obtinut din soia fermentata iti asigura enzimele necesare pentru o digestie fara probleme. Contine lactaza, lipaza, amilaza si proteaza. In plus, procesul de fermentare asigura si un continut ridicat de probiotice. Potrivit studiilor de specialitate, fiecare portie de supa miso te va ajuta sa tii sub control si sa reduci frecventa simptomelor asociate cu sindromul de colon iritabil.
 
5. Ananas. Ai observat cat de des retetele care includ carne de pui sau de porc contin si ananas? Nu este o coincidenta pentru ca ananasul contine bromelaina, un tip de proteaza. Daca vei consuma ananas in cadrul unei mese bogate in proteine vei favoriza digestia mai buna.
 
6. Banane. Daca pana acum mancai in fiecare zi banane pentru doza de potasiu, sa stii ca au si o cantitate substantiala de enzime digestive. Bananele contin amilaza si glucozidaza, care asigura prelucrarea eficienta a carbohidratilor in zaharuri usor de preluat. Poti observa actiunea acestor enzime si in cadrul procesului de coacere, cand bananele verzi devin galbene. Este mereu sezonul lor, asa ca nu ai niciun motiv sa le ocolesti.
 
7. Papaya. La fel ca si ananasul, papaya este o sursa de proteaza, transformand proteinele in aminoacizi si peptide pe care organismul le poate utiliza mai rapid. De asemenea, acest fruct contine si papaina, care sustine digestia proteinelor.
 
8. Caise. Caisele contin invertaza, o enzima digestiva care transforma zaharul din fructe in energie pentru organism. De asemenea, caisele reduc problemele digestive cum sunt constipatia, refluxul gastroesofagian si indigestia. sursa: eva.ro
S.G.
 

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1580 (s) | 34 queries | Mysql time :0.020916 (s)