News Flash:

Alimente benefice inimii, pielii, ochilor si creierului

20 Februarie 2012
3133 Vizualizari | 1 Comentarii

Numeroase alimente sunt recunoscute pentru proprietatile benefice asupra anumitor organe. De exemplu, somonul si pestele gras contin grasimi bune pentru inima si creier, scoicile cresc libidoul si stimuleaza productia de sperma, iar citricele si rosiile protejeaza pielea de radicalii liberi si chiar incetinesc aparitia ridurilor. Iata cateva alimente benefice inimii, pielii, ochilor si creierului recomandate de nutritionistul Luiza Pirvu, potrivit Evenimentul Zilei:

Alimente pentru memorie 
1. Cereale integrale.
Fulgii de ovaz, painea sau pastele integrale sunt bogate in acid folic si vitaminele B6 si B12, care mentin sanatatea sistemului nervos central. "Un alt aliment bun pentru creier este soia, care contine coline si este un neurotransmitator", explica nutitionistul Luiza Pirvu. 

2. Peste gras
Acest tip de peste contine acizi grasi omega-3 si fosfor, nutrienti esentiali pentru buna functionare a sistemului nervos central. 

3. Seminte de dovleac
Un pumn de seminte pe zi asigura necesarul de zinc, nutrient vital pentru buna functionare a memoriei.

4. Afine
Aceste fructe micute si inchise la culoare sunt doldora de vitamina C, care creste agilitatea mintala si capacitatea de a face legaturi. "Ele sunt bune si pentru vedere, gratie continutului de antocianine, care stabilizeaza peretele vascular", adauga nutritionistul. 

Alimente pentru vedere
1. Morcovi si alte legume oranj
Morcovii, caisele, pepenele galben contin betacaroten, substante din categoria carotenoizilor, esentiale pentru sanatate ochilor. "Betacarotenul este un precursor al vitaminei A, care asigura fotochimia vederii. In declansarea senzatiei vizuale, vitamina A se oxideaza", explica nutritionistul. 

2. Piept de pui sau curcan
Carnea slaba de pui sau curcan contine niacina (vitamina B3), care incetineste degenerarea maculara si reduce riscul de aparitie a cataractei. 

3. Lactate slabe si oua
Contin riboflavina (vitamina B2), zinc si luteina, care au acelasi efect de protejare impotriva cataractei. 

4. Legume verzi
Broccoli, ardeii verzi, loboda si spanacul contin cea mai mare cantitate de luteina si zeaxentina, antioxidanti care protejeaza ochiul de radicalii liberi.

Alimente pentru inima 
1. Somon.
Despre somon se spune ca este cel mai bun aliment pentru protejarea inimii. Bogat in acizi grasi omega-3, regleaza tensiunea si mentine vasele de sange elastice, impiedicand formarea cheagurilor de sange. Doua portii de somon pe saptamana scad risc de infarct cu o treime. Alte tipuri de peste bun: macrou, ton, hering si sardine. 

2. Avocado
Contine grasimi monosaturate si regleaza nivelul de colesterol, il scade pe cel rau si il creste pe cel bun. 

3. Nuci, alune, migdale si ulei de masline
Toate contin grasimi "bune", mono si polinesaturate, care mentin vasele de sange sanatoase. "Un alt ulei bun este cel de samburi de struguri, care contine o substanta asemanatoare aspirinei", precizeaza specialistul.

4. Ciocolata neagra
Bogata in resveratrol si fenoli(flavonoizi), regleaza presiunea arteriala. Alegeti sortimentele cu peste 70% continut de cacao. 

Alimente pentru potenta
1. Stridii
Sunt cea mai buna sursa de zinc, nutrient-cheie in cresterea apetitului sexual si stimularea productiei de sperma. "Fludiul seminal contien sperma. De aceea, un nivel scazut de zinc a fost asociat cu o productie scazuta de sperma", explica nutritionistul.

2. Telina
Telina este denumita "viagra naturala", datorita continutului de androsteron, un hormon natural produs de barbati, care se elibereaza prin transpiratie si al carui miros amplifica dorinta sexuala a femeilor. In plus, are efect vasodilatator. 

3. Miere
Mierea contine vitamina B, care poate creste nivelul de testosteron din sange, hormon care creste apetitul sexual atat la femei, cat si la barbati. 

4. Ierburi si condimente
Ceaiurile de iasomie, branca ursului, ghimbirul si ardeiul iute au efecte afrodisiace dovedite. 

Alimente pentru par si piele 
1. Fasole si mazare.
Leguminoasele sunt bogate in proteine, care stimuleaza regenerarea parului, dar si in zinc, fier si vitamine din grupul B. Carentele de vitamina B fac parul casant.

2. Citrice
Portocalele, grepfrutul si mandarinele sunt bogate in vitamina C care amelioreaza problemele pielii si intarzie aparitia ridurilor. "Pielea contine colagen, cand pielea este agresata de frig sau radicalii liberi, in repararea ei se sintetizeaza colagen", explica Luiza Pirvu. 

3. Carne rosie si oua
Lipsa de fier din alimentatie usuca pielea. Cei carora nu le place carnea rosie, pot consuma oua. Alte alimente benefice pielii sunt cele bogate in omega-3- somon, seminte, migdale, nuci.

4. Tomate
Rosiile sunt doldora de licopen, un antioxidant care mentine sanatatea pielii si o protejeaza de actiunera ultravioletelor. Alte surse de antioxidanti sunt prunele (si cel sucate), pepenele verde, caisele si grepfrut roz.

Sursa: Evenimentul Zilei


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

cereale integrale peste gras afine legume verzi somon avocado stridii
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (1)

andrada  | #393
Eu am citit ca si soia si scortisoara sunt bune pentru inima, scad colesterolul. dar daca in acelasi timp mancam porc, si salam si nu mai stiu ce fast food n-am facut nimic.eu am fost la clinicco cu mama mea, la urgente, a facut un pre-infarct, de fapt o criza de angina pectorala care ne-a speriat cumplit. se pare ca alimentatia a fost principalul vinovat. de fapt colesterolul. noi suntem din brasov si avem norocul ca am ajuns la clinicco
Adauga comentariu

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1561 (s) | 34 queries | Mysql time :0.020605 (s)