News Flash:

Alimentatia corecta pe timp de iarna

16 Decembrie 2010
3211 Vizualizari | 0 Comentarii
Un plan corect de alimentatie ar trebui sa continua, potrivit medicilor, 40 la suta carbohidrati, 30 la suta proteine si 30 la suta grasimi


Iarna organismul are nevoie de mai multi nutrienti pentru a mentine constanta temperatura corpului, din acest motiv este indicat sa consumam alimente cat mai sanatoase, preparate prin fierbere sau coacere, pentru a nu se pierde substantele nutritive. De asemenea, se recomanda ca retetele sa fie pregatite cu cat mai multe condimente si mirodenii, datorita proprietatilor curative ale acestora. Cu toate ca iarna este incarcata de festivitati care ne bucura sufletul si simturile, obiceiurile alimentare nu sunt tocmai sanatoase, iar riscul aparitiei alergiilor alimentare, a indigestiilor dar si a altor afectiuni ale sistemului digestiv este extrem de ridicat.


Asa cum vara alimentele principale sunt legumele, fructele si salatele, si iarna tot acestea au prioritate, insa adaptate la produsele de sezon disponibile. In plus, alimentatia sanatoasa este obligatorie iarna deoarece gradul de activitate fizica este mult mai scazut. Legumele minune in anotimpul rece sunt: cartofii dulci, dovleacul, dovleceii si pastarnacul. Aceste legume au un continut ridicat in vitamina A si vitamina C, care ajuta la intarirea sistemului imunitar. Datorita proprietatilor antivirale si antifungice, usturoiul este o alta leguma care ar trebui consumata frecvent in aceasta perioada. De pe masa nu ar trebui sa lipseasca cerealele, dar si preparatele care contin linte, fasole, mazare si orez brun. Toate aceste alimente constituie o dieta perfecta de iarna deoarece au un continut scazut in grasimi, dar cantitati semnificative de proteine, carbohidrati si fibre, dar si o serie de vitamine si minerale.


Soia, aliment de baza


Din cauza numarului mic de ore cu lumina, in timpul iernii stocurile de serotonina (produsul chimic care mentine bunastarea organismului) incep de scada, astfel, dorinta de a consuma alimente bogate in carbohidrati creste. Mare atentie, insa, la sursele alimentare de carbohidrati, deoarece acestea in loc sa cresca cantitatea de serotonina din organism poate ajuta la cresterea in greutate. Pe timp de iarna un plan corect de alimentatie trebuie sa includa: 40% carbohidrati, 30% proteine si 30% grasime. Dintre acestea, proteinele au cel mai important rol, motiv pentru care acestea ar trebui consumate la fiecare masa si gustare. Totodata, exista studii care sustin ca cel putin 30 g din cantitatea totala de proteine ar trebuie sa provina din soia, deoarece contine izoflavonoizi, nutrienti importanti pentru intarirea si construirea sistemului imunitar.


Echinaceea ajuta imunitatea


Specialistii sustin ca echinaceea stimuleaza sistemul imunitar, iar un consum constant de vitamina C si D ne va ajuta sa trecem mai uspr peste iarna. In anotimpul rece curele cu vitamina D sunt mai mult decat necesare, deoarece aceasta vitamina esentiala este produsa numai in prezenta razelor soarelui, iar cum iarna ziua este mai scurta, iar lumina soarelui nu este atat de generoasa, riscul aparitiei unui deficit de vitamina D in organism este extrem de ridicat. De asemenea, administarea zilnica a 1000 mg vitamina C va face iarna mai blanda, dar nu ne va protejeaza impotriva gripelor si racelii.


Alimente interzise


In aceasta perioada evitati pe cat se poate consumul produselor lactate cu un continut ridicat in grasime. Chiar daca retetele cu multe ingrediente sunt mai tentante (de exemplu, tocanele), stomacului ii va fi foarte greu sa le digere, din acest motiv sunt recomandate combinatiilor simple de alimente. Incercati sa reduceti consumul de sare si cafeina. Si, nu in ultimul rand, incercati sa evitati alimentele procesate.


iarna nutrienti condimente mirodenii legumele fructele salatele linte
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1505 (s) | 24 queries | Mysql time :0.014197 (s)