News Flash:

Alimentatia anti-oboseala

4 Ianuarie 2012
2216 Vizualizari | 0 Comentarii

Alimentati neadecvata, lipsa unor vitamine si minerale aduce dupa sine starea de oboseala si implicit si scaderea imunitatii, a atentiei, forta de lucru, a libidoului, afectand in general calitatea vieti de zi cu zi.

O alimentatie sanatoasa compusa din alimente energizante, tonice si care se absoarbe lent la nivelul intestinelor, care asigura necesarul de nutrientii pentru mai mult timp reduce starea de oboseala. Pentru a scapa de oboseala fizica si psihica de peste zi trebuie sa avem o alimentatie de cel putin 3 mese pe zi impartite in asa fel ca organismul sa primeasca de tot ce are nevoie pentru o putea functiona optim si sanatos. Iata in ce consta alimentatia anti-oboseala:

Trebuie stiut ca datorita continutului bogat in fibre cerealele au nevoie sa fie consumate cu o cantitate mare de lichide. Tocmai din acest motiv se recomanda consumul cerealelor cu lapte sau iaurt. Ele trebuie mancate dimineata pentru ca au absorbtie lenta si contin o cantitate mare de glucide care sa asigure sursa de energie a organismului pentru buna functionare in orele matinale si ale pranzului. 

Cerealele sunt o sursa bogata de vitamina B, in fibre si minerale astfel fiind o sursa importanta de energie, luptand impotriva cancerului la nivel intestinal dar si impotriva anemiei, a disfunctiilor nervoase.

La masa de pranz trebuie in asa fel sa ne combinam mancarea ca sa contina vitamine, minerale si proteine acestea le vom gasi in legume, fructe, in carne, ou, produse lactate. Vitaminele si mineralele indispensabile bunei functionari a organismului sunt utile in regenerarea tesuturilor, a surselor energetice, in eliminarea stresului si in cresterea imunitatii.

Proteinele intra in structura tuturor celulelor, gasindu-se la nivelul nucleului, materialului genetic, produsilor de secretie, intra in alcatuirea anticorpilor, hormonilor. Lactatele in general refac flora intestinala, inlaturand toxinele de la acest nivel, imbunatatind absorbtia si totodata reprezinta o sursa importanta de minerale precum calciu.

Buna functionare a tubului digestiv este importanta pentru intreg organismul, el reprezentand poarta de legatura intre alimente si restul corpului. Degeaba mancam bine daca la acest nivel prezentam unele afectiuni. De asemenea, functia tubului digestiv este reglata de sistemul nervos si in stransa legatura cu componentele psihice.

Tonicele cerebrale intre care cafeaua, ciocolata, ginsengul, ceaiul verde, menta, vanilia, unele condimente precum busuiocul sunt benefice in cantitati mici. Ele vor da efecte precum trezirea corticala, sporesc buna-dispozitie, accelereaza reactiile si conexiunile informationale.

Micul dejun este obligatoriu si trebuie sa contina alimentele energizante, masa de pranz trebuie sa fie mai consistenta, iar seara consumati branzeturi, supe calde sau preparate calde din legume. Evitati consumul de alcool si fumati cat mai putin posibil, evitati dulciurile asociate cu grasimi, asociati dieta de mai sus cu un regim regulat de exercitii fizice. 


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

alimentatia anti-oboseala tonicele cerebrale
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1633 (s) | 37 queries | Mysql time :0.022136 (s)