News Flash:

Alege sa gatesti mai sanatos

13 Octombrie 2018
473 Vizualizari | 0 Comentarii

Invata sa gatesti mai sanatos, facand mici schimbari! Nu-ti face griji! Nu-ti cerem sa-ti modifici radical meniul. Ideea este sa inlocuiesti unele ingrediente cu versiuni mai sanatoase, dar si sa gatesti astfel incat sa prezervi vitaminele si mineralele.

Alege uleiul de cocos. Inlocuieste uleiul vegetal cu ulei de cocos. Are cel mai mare punct de ardere dintre grasimile folosite la gatit. Asta inseamna ca poate fi incalzit pana la 250 de grade fara sa inceapa sa oxideze si sa formeze radicali liberi. Cu cat punctul de ardere este mai mic, cu atat se produc mai multi radicali liberi si substante periculoase in urma arderii uleiului.

Inlocuieste cerealele. Cerealele procesate precum orezul alb, faina alba sunt „dezbracate” de cele cateva straturi exterioare de invelis, dar si de tarate. Rafinarea indeparteaza si o parte din fibre, vitamine din complexul B-urilor si uleiuri. In conculzie, nu-ti aduc niciun aport nutritional, ba dimpotriva, te pot ingrasa. Inlocuieste-le cu cereale integrale: orez brun, quinoa, grau bulgur, ovaz.

Mai multe alimente proaspete. Adauga la retetele clasice 1-2 legume in plus, ca sa-ti cresti aportul de nutrienti! Spre exemplu, poti adauga o mana de spanac la supa ta obisnuita, o ceasca de legume taiate cubulete, la orezul brun sau cateva rosii cherry la dressing-ul pentru salata. Vei beneficia de extra fibre, nutrienti si nu vei pierde din savoare! Alt sfat bun: intotdeauna rezerva un loc pe masa pentru un bol mare de salata, indiferent de ce ai in meniu!

Invata sa gatesti cu mai putina sare. Inlocuieste sarea cu alte condimente si ierburi aromate ca sa dai gust mancarii. Experimenteaza cu condimentele indiene, sunt dulci, picante si se potrivesc bine la sosuri si dressinguri. De compromis: daca, totusi, esti obisnuita sa mananci mai sarat, o varianta buna este sarea de Himalaya. E o sare de culoare roz extrasa din Muntii Himalaya si contine in jur de 84 de minerale.

Gateste cu aburi sau la cuptor. Incearca sa renunti la a praji legumele sau carnea. Nu doar ca prajirea anuleaza orice fel de nutrienti, dar provoaca si descompunerea moleculelor din alimente cauzand aparitia unor substante periculoase pentru sanatatate. 
Alternativa sanatoasa: cand fierbi legumele sau le gatesti la aburi vei pierde cei mai putini nutrienti. Prepararea la cuptor este o alta varianta care pastreaza vitaminele si mineralele. 

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

treucuri gatit sanatos ulei cocos sare abur cuptor
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1683 (s) | 34 queries | Mysql time :0.021019 (s)