News Flash:

Ai grija cata sare consumi. Vezi cum iti poate afecta sanatatea

1 Februarie 2013
1714 Vizualizari | 1 Comentarii

Sarea este una dintre principalele cauze ale hipertensiunii arteriale si, ca o consecinta, poate da nastere accidentelor vasculare cerebrale, bolilor de inima si bolilor de rinichi. Edemul si pietrele la rinichi sunt, de asemenea, un efect secundar comun. Potasiul este un regulator al sarii naturale si ar trebui sa faca parte dintr-o alimentatie sanatoasa, pentru ca ajuta la contracararea efectelor negative rezultate de nivelul ridicat de sare din dieta noastra.

Unul dintre rolurile esentiale ale rinichilor este de a mentine echilibrul corect de sare, care este retinut in organism. Atunci cand nivelul este prea scazut, acesta isi pastreaza sare si atunci cand este prea mare, excedentul se excreta in urina. Prin urmare, cel putin 8 pahare de apa ar trebui sa fie consumate zilnic pentru a sprijini rinichii in aceasta sarcina.

Daca din orice motiv, rinichii nu sunt capabili sa elimine suficienta sare, ea incepe sa se acumuleze in sange, crescand astfel volumul sau, care la randul sau, impinge inima sa lucreze mai mult pentru a putea trece sangele prin artere, care la randul sau creeaza o crestere presiune in sange.

Desi dificil, este posibil sa reduci cantitatea de sare din dieta pur si simplu incepand sa faci alte alegeri.

Citeste intotdeauna eticheta inainte de a cumpara produse alimentare, ea serveste drept un bun indicator pentru a sti cata sare contine.

Aminteste-ti sa bei cel putin 8 pahare de apa pe zi pentru a ajuta rinichii si pentru a mentine un echilibru corect al fluidelor in organism.

NaCl (simbolul chimic al sarii) are in mod clar un rol important in dieta noastra, cu toate acestea, cantitatea ingerata prin intermediul alimentelor, trebuie sa fie controlata pentru a ne asigura ca aceasta nu ne afecteaza in mod negativ sanatatea.

Nu gati cu sare, ci mai degraba adauga doar un varf de cutit la masa. Vei ajunge sa te obisnuiesti doar cu atat.

Nu folosi condimente, cum ar fi sosul de soia pentru a aroma alimentele, deoarece are un continut extrem de ridicat de sare.

Renunta la fast-food si alimentele semipreparate, care contin, de obicei, foarte multa sare, adaugata de catre producatori pentru a spori gustul si aroma.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

sarea hipertensiunii arteriale potasiul alimentatie sanatoasa nacl
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (1)

Amalia  | #710
nteresant articol. asa este mai ales daca ai hipertensiune stiu ca nu trebuie sa consumi sare in exces. Ideea e ca mancam mult pe la fast food tot felul de prostii care sunt pline nu numai de E-uri ci si de sare. Fratele meu era fan fast food pana a suferit anul trecut in preinfarct. Avea tensiunea foarte mare. Noroc ca sta in brasov si l-am dus imediat la clinicco, foarte buna clinica, au doctori extraordinari.au si site
Adauga comentariu

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1915 (s) | 34 queries | Mysql time :0.058100 (s)