News Flash:

Ai exclus grasimile din alimentatie? Vezi cum iti afecteaza asta sanatatea

26 August 2011
2602 Vizualizari | 0 Comentarii

Grasimile "bune" sunt grasimile nesaturate, grasimile de natura vegetala si grasimea de peste. Daca ne referim la grasimile vegetale, atunci este bine sa consumam ulei de floarea soarelui sau ulei de masline, dar nu exagerat, 1-2 linguri pe zi sunt suficiente. Potrivit nutritionistilor, excluderea grasimilor din alimentatie este o mare greseala.

"Este o mare eroare sa scoti grasimile din alimentatie. In disperarea de a avea o silueta, uneori nu tocmai sanatoasa, fetele renunta la orice fel de grasimi. Fara acesti acizi grasi esentiali pielea noastra nu poate fi una stralucitoare, nu poate fi una cu un aspect tineresc. Fara grasimi, parul nu poate avea vitalitate, unghiile nu pot fi sanatoase. Persoanele care isi scot din dieta grasimile sanatoase isi risca sanatatea si frumusetea", spune Gheorghe Mencinicopschi, directorul Institutului de Cercetari Alimentare.

7 mituri despre grasimi

Grasimi "bune" versus "grasimi rele"
Expertul in nutritie spune ca grasimile "bune" se gasesc atat in alimentele de origine vegetala (uleiul de in presat la rece, uleiul de canepa -sunt sursele cele mai bune de acizi grasi omega 3), dar si in carnuri (peste) sau oua.

Grasimile "rele" sunt cele grasimile saturate de origine animala, deci tot ce inseamna slanina, carne grasa, cascaval, branza topita. Recent, a fost publicat un studiu potrivit caruia nici macar grasimea pura nu este asa de rea. "Grasimea pura nu este atat de rea pentru noi, ci grasimile procesate sunt rele", spune nutritionistul Zoe Harcombe. 

Totul despre grasimi 

Legatura dintre grasimi si carenta de vitamine
Grasimea este esentiala pentru fiecare celula din organism. In Marea Britanie, conform unui studiu efectuat in 2008 asupra comportamentului alimentar in familie, oamenii au un deficit de vitamine A, D si E, vitamine liposolubile, responsabile pentru o vedere buna, pentru sanatatea oaselor, pentru sanatatea mentala, cancer, circulatia sanguina, deci in concluzie pentru o inima sanatoasa. Aceasta si pentru ca evita grasimile. Asadar, trebuie sa mancam grasimi pentru a avea parte de aceste vitamine esentiale pentru organism. 


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1759 (s) | 23 queries | Mysql time :0.013610 (s)