News Flash:

Afla cum poti evita arsurile la stomac de Sarbatori

15 Decembrie 2010
1872 Vizualizari | 0 Comentarii
Dulciurile si multimea de produse si mancaruri pe baza de carne de porc va pot da batai de cap in perioada Craciunului si Revelionului. Nu putini sunt cei care au, din cand in cand, arsuri la stomac. Daca aceste neplaceri apar mai des decat de doua ori pe saptamana, problemele pot fi cat se poate de serioase. Iata cum poti evita astfel de neplaceri in perioada Sarbatorilor de iarna.

Nu manca mai mult decat este necesar


In preajma sarbatorilor de iarna sau la petreceri, se constata deseori un exces alimentar. Daca esti pofticios si te tenteaza sa-ti umpli farfuria, încearca doar sa gusti din fiecare aliment. Astfel, îti poti bucura papilele gustative fara sa declansezi arsurile stomacale. Poti chiar sa sari peste felul al doilea de mâncare. Cantitatile mari de mâncare maresc stomacul, care pune presiune asupra sfincterului esofagian inferior, cauzând astfel arsuri.


Evita mancarea plina de grasimi si zaharuri


La fel de important este si ce manânci. Mâncarurile grase si cele cu un continut ridicat de zahar îti afecteaza stomacul. Mai ales ciocolata, torturile, briosele si negresele, atât de des întâlnite în perioada sarbatorilor.


Incearca aperitivele bogate in proteine


Desi traditionala salata boueuf si piftia se afla pe mesele celor mai multi români în perioada Craciunului, cei care nu sunt atât de traditionalisti pot opta pentru o varianta mult mai sanatoasa de aperitive. Bogate în proteine, gustarile cu somon sau creveti sunt o alegere foarte buna.


Mananca incet


Exista studii care arata ca oamenii au arsuri stomacale dupa ce manânca în graba. Asa ca asezati-va si bucurati-va de gustare. Mâncati încet si mestecati bine alimentele.


Nu va feriti de guma de mestecat


Daca mestecati guma sau sugeti o bomboana vreme de 30 de minute dupa ce ati mâncat, cantitatea de saliva va creste, protejând astfel esofagul si calmând arsurile gastrice.


Nu va intindeti dupa ce ati mancat


Daca va întindeti pe spate dupa ce ati mâncat, e posibil sa creasca presiunea asupra sfincterului esofagian inferior, care tinde sa se relaxeze când o persoana sta întinsa.


Consumati cu moderatie alcool


Alcoolul determina o crestere a acidului produs de stomac si relaxeaza sfincterul esofagian inferior. Daca, totusi, vrei sa bei ceva de sarbatori, opteaza pentru diluarea alcoolului cu apa sau suc, limiteaza-te la unul sau doua cocktailuri, cinci sau sase pahare de vin si nu mai mult de trei beri, bea vin alb în loc de vin rosu.


Relaxeaza-te


Desi o astepti tot anul, perioada sarbatorilor poate fi una extrem de stresanta. Stresul creste cantitatea de acid stomacal si astfel pot aparea arsurile. Te poti relaxa ascultând muzica în timpul mesei, lucru care te va ajuta sa manânci mai încet, sau poti sa te relaxezi între mese, acordând atentie hobby-urilor care te fac fericit.


mananca incet relaxeaza-te
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1790 (s) | 35 queries | Mysql time :0.021159 (s)