News Flash:

Acizii Omega 3. Ce sunt si unde ii gasim

3 Februarie 2011
6170 Vizualizari | 0 Comentarii

Blamate de multe ori, grasimile sunt adesea excluse din alimentatie, uitandu-se ca printre ele exista si grasimi bune, iar printre acestea se numara vedetele Omega 3 si 6.

Acizii grasi Omega 3 sunt campioni la prevenirea bolilor, iar daca suferi de afectiuni cardiovasculare, depresii, alergii sau inflamatii ale articulatiilor, consuma de Omega 3 iti amelioreaza considerabil starea. Chiar daca esti sanatos, tot ar fi bine sa incluzi in dieta alimentele cu Omega 3, pentru a preveni unele boli.

Acizii Omega 3 sunt compusi organici implicati in structura si activitatea celulelor. Ei sunt constituentii naturali ai unor grasimi pe care organismul nu poate sa le fabrice singur, insa de care are neaparata nevoie. Acizii Omega 3 sunt fundamentali pentru inima, creier, tesuturile nervoase, chiar pentru retina si compozitia globulelor rosii.

Surse de Omega 3
 Sursele vegetale de Omega 3 (acid alfa-linoleic) sunt:uleiul de rapita, nucile, fetica (frunzele ei se consuma ca salata), semintele si uleiul de in, spanacul, fasolea, uleiul de iarba grasa (in farmacii).

Surse animale de Omega 3 (acizi EPA si DHA): peste gras si semigras (macrou, sardele, somon, anghila), pastrav de mare, cambula, calcan, fructe de mare, mreana, crustacee.

Rata zilnica de Omega 3
Pentru un regim de 2.000 de calorii, rata zilnica ideala este cuprinsa intre 1, 3 si 2 grame pe zi, insa trebuie sa fiti atenti, pentru ca prepararea termica excesiva ii deterioreaza, aerul si caldura ii oxideaza, iar alimentele bogate in acizi grasi Omega 3 trebuie servite cu altele, bogate in vitamina E, care ii protejeaza de oxidare. 

De asemenea, e bine sa fie consumati alaturi de ceilalti antioxidanti, prezenti in majoritatea legumelor si fructelor. Adica, in loc de somon la gratar cu garnitura de cartofi prajiti ori paste, alege un somon preparat la aburi, cu broccoli si salata verde, cu ulei de rapita, cateva migdale si seminte de pin. Un peste gras prajit nu mai contine Omega 3, ci se incarca cu Omega 6, din ulei

De preferat este sa iei acesti acizi din alimente, dar daca, dintr-un motiv sau altul, nu poti manca peste de mai multe ori pe saptamana, poti apela la suplimente. Trecerea se face insa treptat, in caz contrar risti sa ai o respiratie cu miros de peste sau arsuri stomacale. Pentru a evita aceste inconveniente, ia suplimentele in timpul mesei.

Citeste si: 

De ce sunt buni acizii grasi omega 3 si 6 
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1409 (s) | 23 queries | Mysql time :0.013663 (s)