News Flash:

Aceste alimente functioneaza ca adevarate medicamente

22 Ianuarie 2017
8346 Vizualizari | 0 Comentarii
Datorita unor compusi puternici despre care s-a vorbit in numeroase studii, unele alimente au proprietatea de a ne feri organismul de inflamatiile care stau la baza bolilor grave, cum ar fi cancerul si bolile de inima. Cercetarile realizate in nutritie au scos la iveala ca alimentatia are un rol primordial in sanatate si ca exista o legatura foarte stransa intre o alimentatie sanatoasa si un corp ferit de boli. 
stim ca este foarte bine sa consumam cat mai multe fructe, legume si verdeturi, insa aceasta lista te va ajuta sa alegi mereuu cele mai bune alimente cu rol antiinflamator care vor avea grija de sanatatea ta:
Dovleacul
Este in sezon si il gasesti foarte usor. Dovleacul este o sursa importanta de fibre, iar studiile au demonstrat ca o dieta bogata in fibre scade riscul de inflamatii in corp. De asemenea, digestia va fi imbunatatita, eliminand astfel eficient toxinele din colon. Cumpara in fiecare saptamana cate un dovleac pe care sa-l folosesti pentru supa-crema, in tocanite, in placinte/checuri, la cuptor ca desert, im combinatii de salate cu orez/quinoa/verdeturi, in locul foilor obisnuite de lasagna sau ciorbele cu care esti obisnuita. 
Fructele de padure
Sunt versatile si le poti folosi in foarte multe preparate. in sezonul rece poti sa apelezi la fructele de padure congelate, deoarece sunt mai ieftine si vor adauga un plus de culoare si vitamine meselor tale. Fructele de padure sunt recunoscute pentru efectul antiinflamator si aduc o doza insemnata de vitamina C, esentiala pentru sanatate. Fibrele si antocianinele care se regasesc in fructele de padure sunt substantele care au un rol antiinflamator in corp. 
Verdeturile
Sunt o sursa inepuizabila de nutrienti si trebuie sa recunoastem ca nu le consumam zilnic in cantitatile in care ar fi recomandate. in special in sezonul rece, verdeturile nu trebuie sa ne lipseasca din dieta, fie ca le consumam in omleta, salate, peste tocanite, peste ciorbe sau un sucuri verzi/smoothie verde.
Spanacul, rucola, patrunjelul, valeriana, salata verde sunt cateva dintre optiunile pe care le ai la indemana si furnizeaza antioxidanti care au un efect antiinflamator in corp. 
Nuci si seminte crude
Nu trebuie sa le consumi in cantitati exagerate, deoarece ele aduc si o multime de calorii, insa un pumn cu nuci/seminte crude s-a dovedit a avea un efect antiinflamator in corp si o multime de alte beneficii. Acizii grasi omega-3 si proteinele din continutul lor hranesc corpul, reducand reactiile inflamatorii din organism. Migdalele si semintele crude de floarea soarelui abunda in vitamina E, iar semintele de chia, nucile si semintele de in contin acizi omega-3 cu rol puternic antiinflamator.
Citricele
Au un continut mare de vitamina C despre care studiilor arata ca ar avea un puternic efect antiinflamator in corp. Un alt motiv pentru care ar trebui sa consumi zilnic citrice este pentru ca au polifenoli, substante care s-au dovedit ca protejeaza corpul de inflamatii.
Cerealele integrale
Orezul brun, quinoa, fulgii de ovaz, farro, hrisca, amarantul, meiul si germenii de grau aduc vitamine din complexul B, minerale, carbohidrati si grasimi sanatoase. in plus, continutul lor foarte mare in fibre are un efect antiinflamator in corp si merita sa le includem in alimentatia zilnica. 
Fasolea uscata si lintea
Toate aceste leguminoase au un continut foarte mare de fibre si prin urmare sunt recomandate de specialisti datorita efectului antiinflamator pe care-l genereaza in corp. Consuma cu incredere fasole boabe, linte, mazare si naut. Sunt o sursa importanta de proteine si fibre cu efecte benefice pentru sanatatea ta.
Somonul, pastravul si sardinele
Deoarece contin foarte multe grasimi omega-3, acestea au un rol antiinflamator puternic. Consuma-le de 2-3 ori pe saptamana pentru a beneficia de aceste efecte protectoare.
sursa: eva.ro

alimente inflamatiile cancerul dovleacul verdeturile citricele
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1957 (s) | 34 queries | Mysql time :0.031031 (s)