News Flash:

Acesta este antiinflamatorul ideal

16 Ianuarie 2017
1434 Vizualizari | 0 Comentarii
Cercetatorii de la scoala de Medicina din cadrul Universitatii San Diego din California, Statele Unite, au descoperit ca o sesiune de doar 20 de minute de exercitii fizice de intensitate moderata poate stimula sistemul imunitar producand un raspuns celular antiinflamator.

"De fiecare data cand facem exercitii, realizam ceva cu adevarat benefic în multe privinte pentru organism, inclusiv la nivelul celulelor imunitare", noteaza dr. Suzi Hong de la Departamentele de Psihiatrie si Medicina familiei si sanatate publica din cadrul universitatii amintite, autoarea principala a studiului publicat recent în jurnalul "Brain, Behavior and Immunity". "Beneficiile antiinflamatorii ale exercitiilor fizice au fost recunoscute de catre oamenii de stiinta, însa modul în care are loc acest proces reprezinta cheia pentru maximizarea acestora", a precizat specialista.

Antiinflamatoare naturale extrem de eficiente

Creierul si sistemul nervos simpatic - o cale ce contribuie, printre altele, la accelerarea pulsului si la cresterea presiunii sanguine - sunt activate în timpul exercitiilor fizice pentru a permite corpului sa faca fata acestora. Hormonii, precum adrenalina si noradrenalina, sunt eliberati în fluxul sanguin si declanseaza receptorii adrenergici ai celulelor sistemului imunitar.

Acest proces de activare ce are loc în timpul exercitiilor fizice produce raspunsuri imunologice, printre care se numara productia de citokine, sau proteine, printre care se numara TNF - un regulator al inflamatiilor locale si sistemice, ce ajuta la cresterea raspunsurilor imunitare.

"Studiul nostru a demonstrat ca o singura sesiune de circa 20 de minute de exercitii moderate pe banda de alergare conduce la o scadere cu 5% a numarului de celule imunitare stimulate ce produc TNF", noteaza Hong. "stiind ce anume declanseaza mecanismele regulatoare ale proteinelor inflamatoare se pot dezvolta noi terapii pentru numarul coplesitor de mare al persoanelor cu boli inflamatorii cronice, printre care aproape 25 de milioane de americani care sufera de afectiuni autoimune", a explicat omul de stiinta.

Cei 47 de participanti la acest studiu au mers pe o banda de alergare la o intensitate ajustata conform nivelului individual de conditie fizica. Cercetatorii au prelevat de la acestia mostre de sange atat la începutul cat si la finalul sesiunii de exercitii.

Cele mai bune antiinflamatoare naturale 

"Pentru a avea efect antiinflamtor, studiul nostru demonstreaza ca o sesiune de antrenament nu trebuie sa fie intensa. Douazeci de minute pana la o jumatate de ora de exercitii moderate, ce includ mers rapid, par sa fie suficiente", spune Hong. Aceasta a demontat conceptia potrivit careia antrenamentul trebuie sa atinga gradul maxim de epuizare fizica pentru a fi eficient spunand ca acest lucru "îi poate intimida tocmai pe cei care sufera de boli inflamatorii cronice si care ar putea beneficia imens de pe urma activitatii fizice".

Inflamatia reprezinta un element vital al raspunsului imunitar al corpului fiind încercarea acestuia de a se vindeca în urma unei raniri, de a se apara împotriva unor virusuri sau bacterii, dar si de a-si "repara" tesuturile afectate. Însa, inflamatia cronica poate duce la probleme grave de sanatate asociate cu afectiuni precum diabetul, boala celiaca ori obezitatea.

Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1478 (s) | 34 queries | Mysql time :0.018844 (s)