A fost descoperita proteina care blocheaza evolutia cancerului

20 Februarie 2012

O proteina care are capacitatea de a bloca dezvoltarea cancerului in tesuturi a fost descoperita de cercetatorii britanici de la universitatea Imperial College din Londra.

Oamenii de stiinta din Marea Britanie au descoperit faptul ca aceasta proteina, denumita "molecula OPCML", este activa in testurile sanatoase, dar inactiva in celulele canceroase, informeazamirror.co.uk.

Prin inlocuirea acestei proteine la suprafata celulelor canceroase s-ar putea obtine un nou tratament contra cancerului, au explicat cercetatorii din asociatia Ovarian Cancer Action, afiliata universitatii Imperial College din Londra.

Profesorul Hani Gabra, coordonatorul studiului, a declarat: "Descoperirea noastra a evidentiat modul in care molecula OPCML actioneaza la nivelul celulelor sanatoase si la nivelul celulelor canceroase - deschizand astfel drumul spre obtinerea unor tratamente noi impotriva cancerului ovarian".

Savantii britanici, al caror studiu a fost publicat in revista Cancer Discovery, au descoperit astfel ca molecula OPCML a fost blocata in cazul a 1.500 de pacienti suferind de diverse tipuri de cancer, inclusiv stomacal, intestinal, cerebral, pulmonar si hepatic.

Prin administrarea de proteine OPCML, in cadrul unor studii viitoare, cercetatorii britanici spera sa blocheze dezvoltarea tumorilor canceroase.

Asociatia Ovarian Cancer Actions a anuntat cu acest prilej lansarea unui proiect care vizeaza crearea primei banci nationale de tesuturi contra cancerului ovarian, care va avea sedii in orasele Londra, Cambridge, Leeds, Manchester, Newcastle, Glasgow si Edinburgh.

Cancerul ovarian ucide o femeie la fiecare doua ore in Marea Britanie si doar patru din zece femei britanice supravietuiesc in primii cinci ani dupa diagnosticare.

molecula opcml