News Flash:

9 sfaturi pentru reducerea excesului de estrogen

27 August 2015
21927 Vizualizari | 0 Comentarii
Zi de zi inotam intr-un ocean de surse de estrogeni chimici (produsi artificiali ce imita actiunea estrogenului) si care isi lasa amprenta asupra noastra. Primul pas pentru a determina daca aveti un exces de estrogen este sa mergeti la medic care va va recomanda cateva teste specifice. In cazul in care rezultatele sugereaza excesul de estrogen, atunci va puteti modifica stilul de viata si puteti face cateva modificari dietetice care va vor ajuta.

Cum stii daca ai exces de estrogen si care sunt efectele

Un nivel ridicat de estrogen se poate manifesta prin exces de tesut adipos pe solduri si coapse, pofta de dulce, dureri de cap, retentie de apa, stari de indispozitie, oboseala, migrene, depresie, insomnie, crampe, reducerea libidoului, tulburari menstruale, crestere inexplicabila in greutate etc.

Estrogenul poate favoriza dezvoltarea cancerului de gat

Osteoporoza si fibromul uterin sunt legate de excesul de estrogen, care creste si riscul de cancer de san si pe cel de prostata.
Iata cum puteti scadea nivelul de estrogeni:

1. Reduceti utilizarea plasticului alimentar
Plasticul alimentar contine frecvent bisfenol A (BPA), un estrogen chimic. Reducerea utilizarii de alimente ambalate in plastic ar fi o modalitate de reducere a excesului de estrogen din surse straine organismului. Utilizati mai mult recipientele alimentare din sticla sau inox.

2. Verificati ingredientele din produsele de ingrijire
Reducerea utilizarii produselor de ingrijire personala ce contin multi ftalati contribuie si ea la evitarea excesului de estrogen. Utilizarea Dibutyl phthalate DBP este interzisa in cosmeticele din EU dar nu si in cele din SUA sau din alte tari. Verificati daca fixativele, lacul de unghii, samponul sau lotiunile de corp contin Diethyl phthalate (DEP) sau dimethylphthalate (DMP), DEHP, BzBP.

3. Evitati alimentele din recipiente de plastic supraincalzit
Evitati intotdeauna sa consumati alimente din recipiente de plastic ce au fost supraincazite. Atat BPA cat si ftalatii prezenti in multe dintre ambalajele alimentare (folii de plastic, celofan, folie de aluminiu, capacele de la borcane ) sunt capabili sa migreze din aceste ambalaje in continut, in special daca temperatura este ridicata.

4. Ocoliti alimentele cu pesticide
Pesticidele sunt o alta sursa externa de estrogeni chimici. In cazul in care suspectati ca producatorul a utilizat multe pesticide (sau hormoni de crestere) e bine sa apelati la alta sursa pentru masa dvs.

Estrogenul favorizeaza anumite tipuri de cancer

5. Scapati de testul adipos in exces
La barbati, estrogenul are un rol important in intretinerea structurii oaselor si in productia de sperma. De multe ori nivelul crescut de estrogen la barbat se datoreaza unei activitati crescute a unei enzime numita aromataza care transforma testosteronul in estrogen. Cu cat corpul contine mai multa grasime, cu atat va produce o cantitate mai mare de aromataza si ca urmare niveluri de estrogen mai mari si mai mici de testosteron. Reducerea grasimii corporale poate sa contribuie la reechilibrarea hormonala.

6. Consumati alimente care inhiba aromataza
Majoritatea citricelor (lamaile, grapefruitul, portocalele etc) contin flavonone ce inhiba aromataza. S-a observat un efect benefic asupra starii de sanatate in cazul consumului de ceapa si usturoi, ceai verde, acizi grasi omega 3, suplimentele cu zinc, seleniu.

7. Stimulati metabolizarea estrogenului prin dieta
Estrogenul este metabolizat de ficat pe doua cai (denumite stiintific C-2 si C-16). Calea de metabolizare numita C-2 este cea care are o eficienta mai buna in reducerea nivelului de estrogen. Un studiu amplu a aratat ca femeile la care a predominat metabolizarea pe calea C-2 au avut un risc cu 40% mai mic de a dezvolta cancer de san.

De aceea alimentele ce contribuie la stimularea caii de metabolizare hepatica C-2 pot fi de folos in modularea excesului de estrogen. Legumele crucifere (conopida, broccoli, varza), uleiul de peste, legumele cu frunze verzi par sa fie benefice in acest sens.

8. Reduceti productia prin fitoestrogeni
Legumele cu frunze verzi sunt benefice atat ca sursa de vitamine B6, B12 ce stimuleaza metabolizarea C-2 cat si prin continutul de fitoestrogeni (hormoni vegetali ce imita estrogenul si semnalizeaza corpului ca nu mai e nevoie sa produca estrogen suplimentar). Semintele de in, soia, linte, cereale integrale, tofu, humus, usturoi, caise si curmale uscate, seminte de floarea soarelui, ulei de masline, migdale, fasole verde sunt bune surse de fitoestrogeni.

9. Reduceti consumul de alcool si bauturi indulcite cu zahar
Consumul de alcool (mai putin cel de vin rosu) a fost si el corelat cu o crestere a nivelului de estrogen. Vinul rosu se pare ca reduce nivelul de estrogen ca urmare a continutului de resveratrol ce inhiba aromataza, enzima ce transforma testosteronul in estrogen. Recent, un studiu a corelat consumul de bauturi racoritoare indulcite cu zahar cu cresterea nivelului de estrogeni.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

reduceti cons
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1580 (s) | 34 queries | Mysql time :0.021075 (s)