News Flash:

9 sfaturi pentru o dieta sanatoasa de la nutritionistul american Andrew Weil

4 Noiembrie 2011
2245 Vizualizari | 0 Comentarii

Autor a numeroase lucrari cu care incearca sa puna ordine in multimea de sfaturi aflate in circulatie despre nutritie, doctorul american Andrew Weil (foto) este prezent pe rafturile multor librarii din lume, cu numeroasele sale lucrari, adresate atat specialisitlor, cat si publicului larg. Iata cateva sfaturi pentru o dieta sanatoasa de la acest specialist:

1. Nu ocoliti ce este gras. Ocoliti ce este prelucrat
Cei vechi mancau grasimi animale fara opreliste, iar asta nu le dauna. De ce? Pentru ca slanina o preluau direct de la animal, grasimea o inghiteau odata cu laptele nesmantanit, iar uleiul il obtineau numai din semintele stoarse la rece. 

Procesarea alimentelor dauneaza calitatilor lor nutritive, iar organismul nostru simte ca-l servim cu altceva decat cu ceea ce ne-a dat noua natura.

2. Panaceul sanatatii se numeste turmeric
Turmericul este un condiment popular indian, putin folosit in Europa. In India, este cunoscut inca din antichitate. ca un puternic antiinflamator, capabil sa inlature durerile reumatismale. 

Experientele facute pe cobai au dovedit ca ingredientul sau activ, curcumina, previne boala Alzheimer. Nici nu era nevoie de atatea experimente: in India, aceasta boala are rata cea mai mica din lume.

3. Somon, ulei de masline si de nuci, fructe, legume, vin rosu
Meniul de mai sus nu vindeca nimic, dar previne eficient inflamatiile si cancerul. 

Un asemenea regim preventiv poate nu prea place, insa este obligatoriu pentru cine locuieste intr-o tara evoluata, afectata de fumat (chiar pasiv), de stres si de o alimentatie "inobilata" cu adaosuri.

4. Fereste-te de carbohidratii rafinati

Evita glucidele din produse rafinate: zaharul, dulceturile, gemurile si altele de acest fel te duc, mai devreme sau mai tarziu, la diabet. 

Consumati alimente integrale, cu indice glicemic mic si lasati oganismul sa-si organizeze singur eliberarea insulinei de care are nevoie. Cerealele contin carbohidrati, dar invelisul lor incetineste procesul de digestie si lasa timp organismului ca sa-i prelucreze.

5. Un concept nou: feriti-va de sucul de portocale
Potrivit doctorului Weil, sucul de protocale contine multe principii active si vitamine, dar ficatul il prelucreaza greu. 

Fructoza, preluata din suc, provoaca tulburari metabolice si te miri de unde apare obezitatea sau rezistenta la insulina. Portocala este bine tolerata de ficat numai daca o mananci cu pulpa cu tot.

6. Mancati paste fainoase
La italieni, baza alimentara sunt pastele, dar ei nu se ingrasa ca altii. De altfel, dieta lor mediteraniana este moderata si, chiar pastele, le servesc cu masura. In plus, smantana sau diferitele sosuri dau pastelor calitati complexe, bine primite de organism.

Italienii sunt tipicari cand este vorba de paste: nu le rasfierb, dar nici crude nu le mananca. Asa "fierte jumatate", ei le asigura un indice glicemic suficient de mic, ca sa incetineasca timpul de prelucrare in organism si, implicit, eliberarea glucidelor.

7. Lapte de vaca, de soia, sau de migdale?
Exista ideea preconceputa ca, daca nu suporti laptele de vaca, cel mai fin inlocuitor este laptele de migdale. Intr-adevar, este bun la gust, dar nehranitor, din lipsa de proteine. 

Bogat in proteine este laptele de soia, singurul bun inlocuitor al lapelui de vaca. Dar, atentie: cazul cu laptele e o exceptie. Altfel, soia trebuie mancata intreaga, neprelucrata.

8. Un super-aliment: ciuperca
Multe ciuperci contin principii care sporesc functia imunitara. In Asia, este curenta folosirea lor in stare cruda, ca salate. 

Doctorul Weil nu recomanda insa ciupercile nefierte sau nepreparate printr-un alt procedeu termic, care nu schimba proprietatile lor hranitoare. 

Ciupercile contin apa, proteine, grasimi, glucoza, celuloza si substante minerale (potasiu, fier, calciu, magneziu, sodiu), precum si vitamine (A, B, C, D). Sunt usor tolerate de organism.

9. Consumati suplimente alimentare
Contrar unor idei care circula prin public, suplimentele alimentare n-ar fi adesea benefice. Doctorul Weil recomanda: multivitamine si multiminerale ca antioxidanti (vitamina C, vitamina E, un amestec de carotinoide, si seleniu), coenzima Q10, ulei de peste, si vitamina D (2000 UI). Toate acestea vor umple cu siguranta lacunele alimentare din dieta ta, mai ales daca, traind in mediul urban, iti lipsesc alimentele ecologice, care-i tin voinici si sanatosi pe tarani. 


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

andrew weil
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1492 (s) | 34 queries | Mysql time :0.020360 (s)