News Flash:

9 sfaturi pentru a reduce starea de oboseala

25 August 2011
2194 Vizualizari | 0 Comentarii

Ca si durerea, oboseala este o suferinta cunoscuta de aproape toata lumea. Ambele sunt semnale de alarma pe care organismul le trage cind se afla in pericol, pentru a se lua masurile necesare. in timp ce durerea da de veste ca intr-o anumita regiune are loc un proces disfunctional de tesut, oboseala avertizeaza ca rezervoarele organismului se epuizeaza. 

Oboseala se manifesta prin dureri de cap, sau in tot corpul, scaderea atentiei, intirzierea reflexelor, scaderea randamentului in activitatile zilnice. Iata cateva sfaturi pentru a reduce starea de oboseala:

1. Mananca dimineata o portie de cereale.
Un mic dejun bogat in fibre este o cale foarte buna de a tine la distanta oboseala, pe tot parcursul zilei. Studiile au dovedit ca persoanele care consuma constant cereale sunt mai putin predispuse la oboseala, depresie si au functii cognitive mai bune. Fibrele ajuta la incetinirea absorbtiei hranei in stomac, fapt ce iti sustine nivelul zaharului din sange constant, evitand extremele periculoase.

2. Redu consumul de cafea
Expertii spun ca nu este prea bine sa bei cafeina in exces, dar daca te numeri printre personele dependente de aceasta, incerca macar sa nu bei prea multa dintr-o data. Cel mai bine este sa bei cafea in portii mici si mai dese, daca ai nevoie, pentru ca aceasta sa te tina in forma toata ziua, fara sa exista riscul excesului de cafeina.

3. Mananca putin si des.
Ideal este un plan alimentar alcatuit din trei mese principale pe zi si cateva gustari, acest lucru ajutandu-te de asemenea sa ai o cantitate de zahar constanta in sange. Nu este bine sa treaca mai mult de trei ore fara sa consumi ceva, caci corpul va obosi si apoi vei vrea sa mananci mai mult decat este nevoie.

4. Tine o planta la birou.
Cercetatorii au descoperit ca persoanele care au o planta pe birou sau care sunt inconjurate de verdeata se simt mai bine si mai pline de energie decat restul.

5. Bea apa.
Jumatate dintre persoanele care ajung in cabinetul doctorului pe motiv de extenuare sunt, de fapt, deshidratate, si de aceea se simt tot timpul obosite si lipsite de vlaga. In plus, pot aparea probleme de memorie si concentrare. Bea cate un pahar de apa in fiecare ora, nu doar cand simti ca ti se face foarte sete.

6. Renunta la sedentarism.
O scurta plimbare te poate inviora pentru cateva ore bune, pentru ca aceasta pune in miscare tot organismul, inclusiv fluidele din organism ceea ce te energizeaza pentru multa vreme. Un studiu a dovedit ca 70 de minute de miscare pe saptamana sunt o sursa de energie.

7. Gustarile nu sunt optionale
Un sandvis cu unt de arahide, care contine magneziu, si o banana, plina de potasiu, cateva felii de legume si fructe, nuci si seminte, sunt alegeri perfecte pentru gustari.

8. Asculta muzica in timp ce lucrezi.
Productivitatea ta o sa creasca cu cel putin 10%, te vei simti mai bine si te vei putea concentra mai usor.

9. Consuma alimente bogate in iod.
Vei avea o stare de spirit buna, nu vor exista probleme de greutate si nu vei mai fi la fel de obosit, scrie Prevention.

Doza zilnica recomandata este de 150 - 200 mcg. Principalele surse naturale de iod sunt: sarea iodata si alimentele marine: algele, pestii de apa sarata, fructele de mare, sarea de mare. Iod se mai gaseste in legume si fructe: usturoi, ceapa, spanac, morcov, rosie, struguri, pere, cantitatea acestuia insa difera in functie de concentratia de iod din solul cultivat.

Anumite alimente incetinesc absorbtia de iod de catre glanda tiroida: broccoli, varza, arahidele.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

oboseala bea apa
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1780 (s) | 34 queries | Mysql time :0.021106 (s)