News Flash:

Obiceiuri care va incetinesc metabolismul

4 Iunie 2018
14839 Vizualizari | 0 Comentarii

Atunci cand nu reusesc sa scape repede de kilogramele in plus, cei mai multi oameni dau vina pe metabolism, pe care-l acuza de lene. Metabolismul este procesul prin care organismul nostru consuma energia asigurata de alimente. Practic, el inglobeaza toate schimbarile ce au loc in corpul uman. Imediat dupa ce mancam, in corpul nostru incepe un complex proces de digestie, adica transformarea alimentelor in substante simple, pentru a putea fi folosite in procesele metabolice. Mai exact, o parte din ceea ce mancam va fi folosita pentru a obtine energie prin arderi, iar excesul va fi convertit in grasime de depozit. Un metabolism intens va avea mai multe arderi si o conversie mai mica de grasime, iar un metabolism lenes invers, se vor depune mai multe grasimi si arderile vor fi mai reduse.

O serie de factori influenteaza rata metabolismului, insa doar unii pot fi modificati pentru a veni in ajutorul nostru: mostenirea genetica (nu se poate modifica), varsta (nu se poate modifica) - rata metabolismului scade cu 2-3% pentru fiecare 10 ani din viata, raportul grasime/ masa musculara (se poate modifica), celula musculara este de 8-10 ori mai activa metabolic decat celula adipoasa; cu cat avem mai mare masa musculara, cu atat rata metabolismului va fi mai mare, starea de sanatate (cand ai febra fiecare grad in plus creste cu 13-15 % rata metabolismului), cat de des mancam ( daca pauza dintre mese este de peste 3 ore metabolismul scade progresiv), nivelul de activitate ( muca depusa, efort fizic, exercitii) - poate fi usor modificat, si se recomanda in mai toate programele de slabire.

O data cu inaintarea in varsta rata metabolismului scade. O femeie ia, in medie, cate 680 de grame anual, in perioada maturitatii, indeajuns de mult pentru ca la 50 de ani sa aiba deja 18 kilograme in plus. Asta daca nu ia masuri. Potrivit specialistilor, aceasta crestere in greutate nu este inevitabila. Pentru a nu se ajunge la asa ceva, trebuie avut grija ca nicio masa sa nu depaseasca 430 de calorii. Nutritionistii au stabilit o lista cu cateva obiceiuri care impiedica accelerarea metabolismului. Iata care sunt acestea:

Nu mananci suficient. Pentru a slabi, trebuie sa mai renunti la calorii, insa nu e bine nici sa aluneci in cealalta extrema. Reducand prea mult (sub 1.200 de calorii, in cazul femeilor), metabolismul va incetini considerabil si va incepe sa arda din caloriile rezervate muschilor, pentru a face rost de energie. O gustare de 150 de calorii intre micul dejun si masa de pranz si o alta, la fel de calorica, intre masa de pranz si cea de seara, ar trebui sa-ti tina metabolismul in stare optima de functionare. O masa la fiecare 3 - 4 ore te va tine satula si te va opri sa exagerezi cu mancarea seara.

Nu mananci fibre. Mareste-ti aportul de fibre prin consumul de cereale, paste, fructe si legume. Studiile au aratat ca fibrele fac ca organismul sa arda cu 30% mai multe grasimi si ca femeile care mananca alimente bogate in fibre iau mai putin in greutate in timp. 25 de grame de fibre zilnic ar trebui sa fie suficient.

Meselor tale le lipseste proteina. Ai grija ca proteina sa nu-ti lipseasca de la nicio masa. Organismul are nevoie de ea pentru a-si mentine masa musculara. Incearca sa ai, la fiecare masa, 85 de grame de carne, 2 linguri de miez de nuca sau 220 de ml de iaurt. Studiile au aratat ca proteinele intensifica arderile de dupa masa cu 35%. 

Ai carenta de fier. Alimentele bogate in fier sunt esentiale pentru ca oxigenul sa ajunga la muschii ce contribuie la arderea grasimilor. Pana la menopauza, femeile pierd lunar fier prin menstruatie. Daca nu iti refaci resursele, risti sa ramai fara energie si cu un metabolism foarte incet. Incearca sa consumi mai des crustacee, carne (nu de pui), fasole, cereale fortfiate si spanac. 
Iti lipsesc vitamine cruciale. Vitamina D este esentiala pentru metabolism. Din pacate, studiile arata ca numai 4% dintre americani, de exemplu, obtin cantitatea de vitamina D recomandata din alimentatie. 100 de grame de somon iti ofera 90% din cantitatea de vitamina D recomandata zilnic. Alte surse sunt tonul, crevetii, tofu, laptele fortifiat si cerealele si ouale. 

Nu ai parte de suficiente lactate. Exista dovezi, furnizate de studii, potrivit carora deficienta de calciu, des intalnita in cazul femeilor, incetineste metabolismul. Studii recente au aratat ca lactatele sarace in grasimi, cum ar fi laptele sau iaurtul, reduc si absorbtia de grasimi din alte alimente, gratie calciului continut.

 


metabolism arderi proteine fibre
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1502 (s) | 23 queries | Mysql time :0.014283 (s)