News Flash:

9 motive pentru care nu slabesti desi tii dieta

21 Aprilie 2011
9262 Vizualizari | 0 Comentarii
Cantaritul zilnic este o greseala atunci cand tii o dieta

Cateva greseli simple de dieta iti pot sabota cele mai mari eforturi de a scapa de surplusul de kilograme. Iata cateva motive pentru care nu slabesti, desi tii dieta:

 1. Te bazezi pe diete drastice
Convinsa ca vrei sa slabesti 5 sau 10 kilograme rapid, alegi o dieta severa, care iti limiteaza consumul caloric la sub 1.000. Atentie, insa! Daca consume putine calorii, nu faci decat sa iti incetinesti metabolismul. Odata cu terminarea dietei, vei avea un corp obisnuit sa arda mai putine calorii decat de obicei, ceea ce inseamna ca te vei ingrasa mai repede decat inainte.

2. Mananci prea multe sau nu obisnuiesti sa iei gustari
Poate ca ti-ai format obiceiul de a calcula caloriile, la fiecare masa, dar ce se intampla cu acele mici gustari dintre mesele principale? Ai o punga cu covrigei intr-un sertar de la birou, primesti o felie de tort de la ziua de nastere a colegei, etc. Toate aceste gustari nevinovate adauga calorii si iti pot sabota dieta. Pentru a tine mai bine evidenta, foloseste un carnetel si un pix, un jurnal online sau noteaza in telefonul mobil tot ceea ce mananci.

In timp ce gustarile neatente iti pot ingrosa talia, daca iti programezi o serie de gustari de dieta, pe parcursul zilei, vei avea exact rezultatul opus. Persoanele care au cateva mese mici si gustari, pe tot parcursul zilei, isi pot controla sentimentul de foame si pierd in greutate. Gustarile iti ajuta metabolismul sa functioneze la cote maxime, mai ales in situatia in care acestea sunt bogate in proteine. Migdalele, alunele de padure, nucile neprajite, nesarate reprezinta o alegere sanatoasa.

3. Mananci prea multe alimente degresate
Alimentele si produsele degresate pot juca un rol important in dieta ta. Degresat nu inseamna si fara calorii, ceea ce inseamna ca nu poti servi si a doua si a treia portie, fara griji. De exemplu, daca iei o bucata mare de prajitura fara grasimi este foarte posibil sa aduni mai multe calorii decat daca ai manca o bucatica mica de prajitura normala.

4. Uiti de caloriile din lichide
Aceasta este o greseala, daca este sa te gandesti la cafeaua pe care o poti gasi peste tot, la bauturile alcoolice si sucurile de fructe care pot insuma peste 500 de calorii pe zi, daca nu si mai mult. Ceea ce este si mai rau, caloriile din bauturi nu ajuta la astampararea foamei - deci nu vei manca mai putin, dupa ce alegi una dintre bauturile de mai sus.

5. Bei prea putina apa
Aceasta este una dintre cele mai usor de reparat greseli de dieta. Apa este esentiala pentru a putea arde calorii. Daca devii deshidratata, metabolismul tau scade, ceea ce inseamna ca scade si viteza cu care poti slabi. Cercetarile arata ca persoanele care beau 8 sau 10 pahare de apa pe zi ard mai multe calorii decat cele care nu beau.

6. Ai eliminat produsele lactate din dieta ta
Laptele, branza si inghetata reprezinta tabu-uri pentru majoritatea persoanelor care tin o dieta - dar aceasta strategie poate deveni contraproductiva, in timp. Exista cercetari care arata ca se pot arde mai multe calorii atunci cand corpul isi primeste necesarul zilnic de calciu, si vice-versa. Suplimentele de calciu nu pot oferi aceleasi beneficii, ceea ce inseamna ca produsele lactate au si alte elemente componente care functioneaza in aceeasi maniera - alege astfel sa consumi zilnic lapte, iaurt sau branza degresate.

7. Te cantaresti in fiecare zi
Cantaritul zilnic nu adduce decat frustrari. Este mult mai important sa urmaresti rezultatele pe termen mediu si lung si sa te cantaresti saptamanal, decat sa te sperie orice fluctuatie de greutate. Daca scopul tau este sa slabesti 1 - 2 kilograme pe saptamana, te vei simti foarte bine vazand acel kilogram cum dispare, la prima cantarire, iar asta te va motiva sa continui.

8. Scopul nu este realist
Daca incerci sa te convingi ca vei slabi 10 kilograme in prima saptamana probabil ca iti semnezi biletul care esec. In cazul in care stii ca nu vei reusi, nu vei avea motive sa te apuci de dieta. Iar daca o incepi si slabesti numai 2 kilograme vei fi dezamagita, si este foarte posibil sa cedezi. Un scop realist este foarte important pentru succesul la dieta, pe termen mediu si lung.

9. Eviti exercitiile fizice
Daca nu faci sport, plasezi intreaga responsabilitate asupra dietei. La polul opus, daca faci sport vei putea manca mai mult din alimentele care iti plac si vei continua sa slabesti. Secretul este sa alegi o activitate care iti place - inot, dans, mersul cu bicicleta, chiar si mersul pe jos, daca este in ritm alert si minim 30 de minute pe zi.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1515 (s) | 23 queries | Mysql time :0.011576 (s)