News Flash:

9 fructe in coaja lemnoasa si seminte pe care trebuie sa le incluzi in dieta

14 Mai 2011
8877 Vizualizari | 0 Comentarii

Bogate in vitamine, in proteine si grasimi de buna calitate, dar si in acizi grasi omega-3, nucile, alunele si semintele sunt surse excelente de minerale si nu ar trebui sa lipseasca din dieta nimanui. Astfel de alimente sunt benefice inimii, dar pentru ca sunt destul de calorice, trebuie consumate moderat. Iata cateva fructe in coaja lemnoasa si seminte pe care trebuie sa le incluzi in dieta:

1. Nuci traditionale.
Un studiu realizat de cercetatorii americani arata ca opt nuci pe zi mentin arterele sanatoase si previn aparitia atacului vascular cerebral. Bogate in potasiu, fosfor si magneziu, nucile sunt indicate persoanelor care au probleme cu colesterolul, dar si celor care se confrunta cu anemii ori depresii. Mai ales in perioada de tranzitie de la sezonul rece la cel cald, nucile ar trebui incluse in alimentatie datorita efectelor lor de revitalizare a organismului.

2. Nuci caju.
Originare din Brazilia, aceste nuci sunt o sursa de calciu, potasiu, magneziu, fosfor, seleniu si vitamina K. Totodata, ele contin grasimi mono-saturate si sunt excelente in dietele de detoxifiere de primavara. Consumate periodic, nucile caju reduc riscul de obezitate, de diabet, riscul bolilor de inima, dar si cel al depresiei.

3. Nuci macadamia.
Sunt cele mai bogate in grasimi si au cel mai scazut nivel de proteine. De asemenea, sunt foarte bogate in fibre, calciu, fier si potasiu si sunt indicate persoanelor care au probleme ale pielii sau se confrunta cu caderea parului. Totodata, nucile macadamia contin si vitamina A si acid palmitoleic, o substanta recunoscuta pentru faptul ca accelereaza metabolismul, accelerand arderile.

4. Alune de padure.
Alunele sunt bogate in vitamine din complexul B si au la randul lor un efect intens energizant. Datorita mineralelor pe care le contin (magneziu, calciu, fier) alunele de padure sunt indicate persoanelor cu probleme digestive si ale ficatului, si ajuta in general si la prevenirea mai multor tipuri de cancer.

5. Arahide.
Consumate in stare proaspata, arahidele sunt alimente bogate in fibre, vitamine si minerale, foarte indicate in dietele de primavara, in echilibrarea apetitului, dar si pentru intarirea inimii si a sistemului nervos. Totusi, evita sa consumi arahide prajite, deoarece acestea pot avea efecte neplacute, toxice chiar, asupra ficatului sau a stomacului. Pe de alta parte, arahidele proaspete previn aparitia cancerului si lupta eficient si cu procesul de imbatranire.

5 seminte si fructe in coaja care iti mentin inima sanatoasa 

6. Migdalele.
Sunt gustari excelente atat datorita gustului lor, cat mai ales proprietatilor pe care le detin: ajuta la controlul glicemiei, reduc colesterolul rau, reduc riscul bolilor de inima si chiar inflamatiile. Ele sunt bogate in vitamine, mai ales A si E, ceea ce le face benefice si pentru piele, par si unghii, si sunt recomandate in dieta persoanelor care sufera de diabet sau de depresie, datorita continutului lor foarte slab in carbohidrati, dar extrem de bogat in minerale si grasimi monosaturate.

7. Seminte de in.
Bogate in acizi grasi omega-3, dar si in proteine si fibre, semintele de in sunt poate printre cele mai benefice seminte pe care le putem consuma. Printre proprietatile lor se numara faptul ca scad colesterolul, lupta impotriva bolilor de inima, previn aparitia artritei si chiar a Parkinsonului si sunt cunoscute si pentru faptul ca inlatura crampele menstruale si lupta cu infertilitatea.

8. Semintele de floarea soarelui.
Te ajuta sa inlaturi efectele stresului, intarind totodata sistemul cardiovascular si pe cel nervos. Bogate in vitamine din complexul B, in vitamina A si in minerale precum magneziul, fierul sau potasiul, semintele de floarea soarelui sunt recunoscute si pentru faptul ca au un continut mare de seleniu si zinc si ajuta la scaderea nivelului colesterolului.

9. Semintele de dovleac.
Semintele de dovleac sunt o sursa excelenta de magneziu, avand totodata un continut mare de uleiuri, fapt care le recomanda in inlaturarea parazitilor intestinali, in bolile prostatei la barbati, dar si in unele afectiuni ale stomacului. Semintele de dovleac ar trebui consumate pe stomacul gol sau intre mese, spre diferenta de celelalte tipuri de seminte care pot fi consumate oricand.

Sfat: Atat nucile, cat si semintele sunt protejate la suprafata de un strat de enzime care se activeaza in contact cu apa. Pentru a beneficia de toate proprietatile lor, nucile si semintele ar trebui inmuiate in apa inainte de a fi consumate. Timpul de hidratare poate fi de la 30 de minute si pana la mai multe ore. Nucile macadamia si cele caju nu necesita hidratare.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

nuci traditionale nuci caju nuci macadamia acid palmitoleic arahide
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1559 (s) | 23 queries | Mysql time :0.014143 (s)