News Flash:

9 alimente consumate in post care pacalesc foamea

13 Martie 2012
4421 Vizualizari | 1 Comentarii

Posturile alimentare pot avea fie un caracter total (post negru - in care se accepta numai consumul de apa), fie un caracter partial (in care se elimina anumite alimente „de dulce").  Restrictiile alimentare de post pot provoca uneori frustrari neplacute, mai ales in timpul zilei, cand foamea poate deveni un factor de stres ce actioneaza in mod continuu. Iata cateva alimente consumate in post care pacalesc foamea, potrivit Eva: 

1. Mere
Bogate in fibre, merele sunt mult mai eficace in potolirea foamei decat o punga de snacks. Cand foamea devine tot mai neplacuta, mananca un mar cat mai mare si vei rezista cu succes pana la urmatoarea masa de post. 

2. Legume verzi
Legumele verzi cultivate pentru frunze sunt o alta solutie buna pentru controlul poftei de mancare in post. Salata, varza si spanacul au un numar atat de redus de calorii incat pot fi mancate pana cand pofta de mancare a disparut complet. Amesteca-le intr-o salata sau fierbe-le intr-o supa de legume delicioasa. 

3. Linte
Cu un continut ridicat de proteine de origine vegetala, lintea este un aliment satios care iti va taia pofta de mancare pentru cateva ore bune. Lintea contine si o cantitate semnificativa de fibre solubile, acid folic, fier si magneziu, care iti ofera substante nutritive necesare alaturi de reducerea poftei de mancare. 

4. Fulgi de ovaz
Ideali pentru micul dejun, fulgii de ovaz iti asigura satietate pentru o perioada mai indelungata decat alte alimente de post. Pot fi combinati cu miere, fructe si diverse varietati de alune, in loc de traditionalul iaurt. 

5. Usturoi
Unul dintre ingredientele active ale usturoiului, alicina, este responsabil pentru mirosul neplacut si beneficiile imunitare, dar are si un efect important asupra sistemului nervos. Usturoiul trimite creierului semnalul ca stomacul s-a umplut si ajuta la diminuarea semnificativa a poftei de mancare. 

6. Seminte sau ulei de in
Uleiul de in, bogat in acizi grasi Omega-3, este recomandat pentru numeroase efecte benefice asupra sanatatii. Semintele de in, bogate si ele in Omega-3, au un continut foarte ridicat de fibre, care contribuie la senzatia de satietate si regleaza glicemia. 

7. Scortisoara
Adaugata la orice desert de post, scortisoara are o capacitate puternica de a controla glicemia si nivelul de insulina din sange. Mai mult, acest condiment contribuie si la incetinirea digestiei, lucru ce va tine foamea departe mai mult timp. 

8. Cereale integrale
Cerealele integrale sunt una dintre cele mai importante de surse de fibre insolubile, datorita taratelor. Le poti adauga in meniul tau sub forma de paine de tarate sau le poti manca goale. Cu un pahar de apa si doua linguri de tarate poti indeparta pofta de mancare pentru cel putin o ora. 

9. Ceai verde
Cu un continut ridicat de fitonutrienti care contribuie la productia hormonului colecistochinina, responsabil pentru senzatia de satietate, ceaiul verde este o arma puternica impotriva poftei de mancare. O ceasca sau cana de ceai verde poate tine pofta de mancare sub control timp de 2 pana la 4 ore.

Sursa: Eva


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

mere legume verzi linte usturoi scortisoara cereale integrale
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1640 (s) | 34 queries | Mysql time :0.019713 (s)