News Flash:

9 alimente care previn caderea parului

18 Iulie 2011
2389 Vizualizari | 0 Comentarii

Mare parte dintre barbati se confrunta, la un moment dat, unii chiar inainte de a implini 30 de ani, cu problema caderii parului. Si femeile se pot confrunta cu aceasta neplacere. Daca ai sesizat ca podoaba ta capilara nu mai este cum era sau ai cazuri de alopecie in familie, cel mai simplu este sa actionezi incepand cu schimbarea dietei. Iata cateva alimente care previn caderea parului, potrivit Askmen: 

1. Oua
N-ai fi ghicit, insa ouale nu te ajuta doar sa-ti pastrezi podoaba capilara, ci iti pot indesi chiar parul de pe piept. Si asta pentru ca ouale contin majoritatea nutrentilor de care parul are nevoie, in concentratie mare. Contin proteine, vitamina B12, fier, zinc si chiar acizi grasi omega 6. O carenta a oricaruia dintre nutrientii mentionati se reflecta la nivelul parului. Ouale reprezinta si o buna sursa de biotina, vitamina B7, care adesea este prescrisa pacientilor care incearca sa previna caderea parului. 

2. Ficat de vitel
Fiecare 30 de grame de ficat de vitel iti ofera de aproape 3 ori portia zilnica recomandata de Vitamina B12, alaturi de biotina, alte vitamine diun complexul B, fier, zinc si proteine - toti nutrienti importanti pentru mentinerea sanatatii parului. 

3. Crevete
Desi se stie ca a limita cantitatea de carne rosie este o miscare inteligenta, barbatii extrem de atenti cu masa lor musculara nu prea stiu cu ce sa o inlocuiasca. Crevetele reprezinta o alternativa, mai ales ca lupta pe doua fronturi, ingrijindu-se si de sanatatea parului. Contin din plin vitamina B12, fier si zinc, vitamine si minerale-cheie in lupta cu calvitia. 

4. Sardine
Daca pana acum nu se aflau pe lista ta de cumparaturi, ar fi bine sa-ti schimbi atitudinea vizavi de ele, din moment ce iti aduc o portie sanatoasa de proteine, fier, zinc si multa vitamina B12. In plus, sardinele vin cu o bogatie de acizi grasi omega 3, dar si cu vitamina D, greu de gasit in alte alimente. Studiile au aratat ca in cazul pacientilor care faceau chimoterapie, vitamina D si omega 3 ii ajutau sa-si pastreze parul pe cap.

5. Mazare
Contine antioxidanti, iar echilibrul de vitamine si minerale, inclusiv din cele extrem de importante pentru par, cum ar fi fier, zinc si vitamine din complexul B, este perfect. S-a demonstrat ca lipsa celor mentionate aduce si schimbari negative la nivelul parului. 

6. Fasole
Legumele precum fasolea sunt cunoscute ca fiind aliatii unui par sanatos. Fasolea contine fier si zinc, insa este si o excelenta sursa de proteine. Studiile au aratat ca deficienta de proteine poate duce la degradarea sanatatii parului si chiar pierderea lui. In anii '70, schimbarile in ceea ce priveste aspectul parului tradau pacientii subnutriti.

7. Nuci
Extrem de prietenoase cu parul, nucile contin mai multi acizi omega 6 decat oricare alte alimente, avand si o concentratie mare de zinc, fier si vitaminele B1, B6 si B9, plus proteine. Din pacate insa, contin si ceva seleniu, un mineral despre care se stie ca duce la caderea parului, daca nu se afla in dozele optime in organism. 

8. Seminte de dovleac
Ca si nucile, semintele de dovleac abunda in nutrientii de care parul are nevoie, aici intrand proteinele, acizii grasi omega 6, fierul si zincul. O mana de seminte de dovleac, de floarea-soarelui, de migdale, de nuci poate fi usor de transportat si poate reprezenta gustarea perfecta, revitalizanta pentru podoaba capilara. 

9. Prune uscate
Pe langa faptul ca-ti vor oferi energie mai mult decat alte alimente, acestea incurajeaza pastrarea podoabei capilare pe cap pentru ca reprezinta una dintre putinele surse de fier (in afara carnii). Desi inca nu se stie in ce fel fierul ajuta parul, s-a observat ca persoanele cu o carenta de fier au de suferit si la nivelul parului - caderea acestuia, subtierea, rarirea, uscaciunea si chiar decolorarea.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

alopecie oua crevete sardine mazare fasole nuci prune uscate
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1562 (s) | 23 queries | Mysql time :0.014276 (s)