News Flash:

9 alimente care nu trebuie sa lipseasca din dieta barbatilor

31 Ianuarie 2012
2701 Vizualizari | 0 Comentarii

Principalul hormon masculin - testosteronul - are, printre alte roluri, si unul foarte important in viata sexuala si in perpetuarea speciei. Barbatii care au 30 de ani pot deja sa observe indicii ale unui nivel de testosteron mai scazut, adica un libido redus, o gandire inceata si mai putine erectii in stare de trezie, productia acestui hormon scazand odata cu inaintarea in varsta. 

O metoda care duce la cresterea nivelului de testosteron este includerea anumitor alimente in meniul saptamanal, iar Men's Health iti arata care sunt acestea. Iata cateva alimente care nu trebuie sa lipseasca din dieta barbatilor:

1. Struguri pentru spermatozoizi mai activi
Mananca zilnic un ciorchine de struguri rosii - coaja lor contine resveratrol, o substanta care are numeroase efecte pozitive, printre care si acela ca ajuta spermatozoizii sa fie mai rezistenti si mai activi. 

Un studiu realizat in China arata ca o cantitate de circa 500 de miligrame de resveratrol, care se gaseste in 5-10 grame de coaja de struguri rosii, este suficienta pentru a creste nivelul testosteronului si a imbunatati motilitatea spermatozoizilor (capacitatea lor de a inota). 

2. Ton pentru o dorinta sexuala mai intensa
Vitamina D poate creste nivelul testosteronului cu pana la 90%, conform rezultatelor unui studiu realizat la Universitatea medicala Graz din Austria, iar acesta reduce nivelul unei substante chimice care "ucide" libidoul (SHBG). O conserva cu ton contine 100% din doza zilnica recomandata de vitamina D. 

3. Avocado pentru curatarea vaselor de sange
Colesterolul "rau", LDL, nu doar ingroasa arterele, crescand astfel riscul de boli cardiovasculare, ci poate duce si la disfunctie erectila si o circulatie sangvina deficitara in zona genitala. Iar o cercetare a scos la iveala ca barbatii care consumau grasimi mononesaturate in cantitati mari (avocado, nuci, uleiuri vegetale) aveau mai putin colesterol LDL si mai mult testosteron. 

Incearca sa pui o jumatate de avocado (zdrobit) pe o felie de paine si cateva fasiute de somon afumat deasupra. 

4. Rodii pentru a lupta cu impotenta
Conform Jurnalului International al Impotentei, 47% dintre barbatii impotenti au observat o imbunatatire a problemei lor dupa un pahar cu suc de rodii (natural 100%), consumat zilnic. O explicatie poate fi aceea ca rodiile sunt bogate in antioxidanti. 

5. Usturoi pentru muschi
Usturoiul este bogat in alicina, un compus care reduce nivelul hormonului de stres - cortizol. Iar acest hormon concureaza cu testosteronul pentru acelasi loc in celulele musculare astfel ca, daca reusesti sa combati cortizolul, testosteronul isi poate indeplini mai eficient functiile. Usturoiul isi face mai bine treaba daca este consumat negatit. 

6. Miere pentru o circulatie sangvina mai buna
Mierea contine bor, un mineral legat de un nivel crescut de testosteron. In plus, mierea este bogata in oxid nitric, acesta fiind cheia in deschiderea vaselor de sange, care provoaca erectia. Patru lingurite de miere pot mari cantitatea de oxid nitric din organism cu 50%. 

7. Lapte pentru mai putina grasime corporala
Aminoacizii din lapte stimuleaza productia de hormoni anabolici, care ajuta la construirea muschilor si la reducerea cantitatii de grasime corporala. Departamentul american de Sanatate recomanda trei pahare cu lapte dulce a cate 200 de mililitri, zilnic. 

8. Varza pentru a elimina din hormonii feminini
Orice barbat are si hormoni feminini, in cantitati mici, dar varza contine o substanta care elimina o parte din acestia. In urma unui experiment realizat in cadrul Universitatii Rockefeller s-a constatat ca la barbatii sanatosi care au luat 500 de miligrame din acea substanta zilnic, timp de o saptamana, nivelul de estrogen (hormon principal feminin) s-a injumatatit, facand testosteronul mai eficient. 

9. Carne de vanat pentru muschi
O alimentatie fara carne poate reduce nivelul de testosteron cu 14%, lipsa de proteine (gasite in carne, printre altele) stimuland productia de hormoni care "dezactiveaza" testosteronul. 

Pe de alta parte, o alimentatie prea bogata in grasimi saturate din carne de vita si miel poate face ca testosteronul sa scada, astfel ca una din solutiile de mijloc ar fi carnea de vanat. 


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

testosteronul libido redus
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1487 (s) | 34 queries | Mysql time :0.021174 (s)