News Flash:

8 vitamine si minerale esentiale pentru buna functionare a creierului

31 Mai 2011
11568 Vizualizari | 0 Comentarii

Radicalii liberi sunt principalul vinovat atat pentru problemele cerebrale obisnuite la batranete, cat si pentru boala Alzheimer. Aceasta boala, dar si asa-numita pierdere a memoriei din cauza varstei, nu incep insa atunci cand sunt diagnosticate.

Degradarea creierului rezulta in principal din lovituri treptate nedetectate asupra celulelor cerebrale, lovituri care raman nereparate si duc la stricarea circuitelor creierului sau chiar moartea neuronala. Dr. Denham Harman, cel care s-a ocupat in mod special de rolul radicalilor libieri in imbatranire sustine ca de la 28 ani protectia antioxidanta scade semnificativ. Acesta este si momentul in care ar trebui sa incepem sa ne ingrijim de creier, daca nu am facut-o pana atunci. Iata cateva vitamine si minerale esentiale pentru buna functionare a creierului:

1. Vitamina B1: are efect asupra sistemului nervos, asigurand cresterea randamentului intelectual.

2. Vitamina B6: imbunatateste functiile mentale, ajutand si la producerea de transmitatori nervosi.

3. Vitamina B12: sporeste capacitatea de invatare, in special in privinta asimilarii de material nou. Deficitul de B12 poate duce la unele boli mentale.

4. Zincul: asigura vioiciunea mentala. Alimentele bogate in zinc sunt carnea, ficat, peste, germeni de grau, drojdie de bere, seminte de dovleac, oua, mustar.

5. Fosforul: este necesar pentru transmiterea impulsurilor nervoase. El se gaseste in peste, carne de pui, cereale integrale, oua, nuci, seminte, radacina de telina.

6. Manganul: intareste memoria. El se gaseste in nuci, mazare, sfecla, vegetale cu frunze verzi. Persoanele care sufera de pierdere de memorie trebuie sa-si asigure cantitati suficiente de mangan.

7. Acidul folic: sporeste capacitatea de concentrare; se gaseste in: germeni de grau, spanac, seminte de floarea soarelui, produse lactate, avocado.

8. Lisina: este un aminoacid esential care asigura dezvoltarea capacitatii de concentrare. Daca sunteti obositi si incapabili sa va concentrati, aveti ameteala si greata, sigur aveti lipsa de lisina. Ea se gaseste in peste, lapte, carne, branza, drojdie de bere, oua, produse di soia si toate alimentele bogate in proteine.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

degradarea creierului
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1199 (s) | 23 queries | Mysql time :0.014838 (s)