News Flash:

8 vitamine, minerale si alti nutrienti pentru fertilitatea masculina

23 Ianuarie 2012
5955 Vizualizari | 0 Comentarii

Fie ca esti casatorit si vrei sa ai primul copil sau iti doresti o familie numeroasa, avand deja un urmas, se poate intampla ca viata agitata din zilele noastre sa iti cauzeze probleme de fertilitate. Iata cateva vitamine si minerale care pot creste fertilitatea masculina, potrivit Men's Health:

1. Vitamina B 12
Cercetatorii japonezi de la Universitatea Yamaguchi au descoperit ca 42% dintre barbatii care iau un supliment de 1.500 de mcg de vitamina B12 pe zi au o calitate mai buna a spermei. 

Pentru ca acest lucru sa se intample, adauga in dieta iaurt natural, consuma cate 2 oua de 3 ori pe saptamana si somon proaspat. Si ficatul este bun, asa ca il poti consuma o data pe saptamana.

2. Vitamina C
Spermatozoizii care se lipesc unul de altul si nu mai inoata cum trebuie reprezinta o cauza comuna a fertilitatii scazute a barbatilor, potrivit oamenilor de stiinta de la Universitatea din Texas. Ei au descoperit ca vitamina C previne acest lucru, reducand si riscul aparitiei anomaliilor in cazul fatului. 

Doza zilnica recomandata este de 1.000 mg, pe care le poti obtine mancand kiwi, broccoli, mango, capsuni, zmeura, grepfrut, rosii, varza, sparanghel, cartofi dulci, lamaie si prune. Pe cat posibil alege doar ce este organic, caci oamenii de stiinta de la Universitatea Missouri-Columbia au descoperit ca pesticidele scad calitatea spermei.

3. Vitamina E
Specialistii din Tel Aviv au descoperit ca barbatii care aveau parte zilnic de 200 mg de Vitamina E aveau si mai multe sanse de a-si lasa partenerele insarcinate. Adauga migdalele pe lista de cumparaturi, cartofii dulci si rosiile, fara a uita insa de avocado. 

4. Zincul
Acest super-nutrient este esential pentru o buna fertilitate, crescand viteza cu care se deplaseaza spermatozoizii, volumul lor, nivelul hormonilor, materialul genetic, diviziunea celulara si chiar pofta de a face sex. Zincul este ca si cum ai pune o rezerva intr-un stilou gol, iar 15 mg pe zi este tot ce ai nevoie. 

Daca incerci in mod activ sa ai un copil, este mai bine sa dublezi doza, caci cercetarile arata ca barbatii pierd 9% din totalul de zinc in timpul unei singure ejaculari.

Stridiile reprezinta cea mai bogata sursa, o portie de 6 avand 16 mg de zinc. Daca nu ai acces la asa ceva prea des, incearca semintele de dovleac, de susan, ai grija sa mananci 6 oua pe saptamana si 3 portii de carne rosie.

5. Seleniu
Seleniul este un element care nu poate sa lipseasca in cazul in care se doreste conceperea unui copil. Acest mineral creste functia motorie a spermatozoizilor, numarul acestora si reduce numarul celor cu anomalii. Este nevoie de el si pentru producerea testosteronului. 

Atunci cand nivelul seleniului este foarte scazut, si calitatea spermei va fi la fel, ceea ce poate duce la probleme grave, precum anomalii ale ADN-ului fatului, care rezulta in copii nascuti cu defecte sau chiar pierderea sarcinii, dupa cum explica medicul obstretician consultat de publicatie, Michael Dooley.

Nucile sunt cea mai bogata sursa, iar 5 pe zi sunt de ajuns. Poti incerca sa iei si suplimente de la farmacie, 100 mcg pe zi fiind de ajuns pentru a-ti spori sansele de a avea urmasi. 

6. Acizi grasi
Acizii grasi se gasesc in peste, ajutand la formarea prostaglandinei, o substanta care daca este prea putina duce la anomalii la nivelul spermei si volum mic de lichid seminal, conform Jurnalului de Reproducere si Fertilitate. 

Cauta in magazine ton, macrou, somon sau sardine. Ideal ar fi sa consumi portii din acestealimente de cel putin 3 ori pe saptamana. In plus, ca gustari alege seminte si nuci.

7. Aminoacizii
Carnea rosie si lactatele reprezinta un amestec de L-arginina, care este necesara pentru o sperma de buna calitate, asa cum spun cercetatorii de la Universitatea din Geneva. Mananca aceste alimente de 3 ori pe saptamana, dar nu mai mult, caci prea multe grasimi saturate strica. Poti lua si suplimente de la farmacie.

8. Coenzima Q10
Coenzima Q10 mareste sansa ca spermatozoizii sa-si atinga tinta, aducand mai multa energie. In plus, protejeaza AND-ul, evitand anomaliile. Poti cumpara suplimente de la farmacie, 50 mg pe zi fiind tot ce ai nevoie.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

vitamina c vitamina e zincul seleniu acizi grasi aminoacizii
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1677 (s) | 23 queries | Mysql time :0.011254 (s)