News Flash:

8 sfaturi pentru prevenirea insomniei

12 Ianuarie 2012
3196 Vizualizari | 0 Comentarii

Privarea de somn reprezinta o adevarata tortura pentru organism, victima ajungand dupa cateva nopti nedormite sa-si piarda reperele firesti. Circumstantele in care pot aparea insomniile sunt: mesele prea copioase seara, surmenajul fizic si intelectual, sedentarismul, bolile acute in curs de evolutie (cardiopatie, astm, ulcer, dischinezie, migrena). Exista insa si alte circumstante ce pot fi insotite de insomnie: nevrozele, toxicomaniile minore (cafea, cacao, pepsi) sau medicamentoase, ori profesiile ce presupun dereglarea cronica a ritmului somn-veghe.

Avem la dispozitie, desigur, o serie de masuri ce se impun pentru prevenirea insomniei: mentinerea unui program de viata cat mai ordonat, evitarea suprasolicitarilor de tot felul, a sedentarismului, relaxarea inainte de culcare etc. In acelasi timp, nu se va recurge la somnifere din proprie initiativa, mai ales ca fiecare insomnie isi are particularitatile ei si doar medicul este in masura sa stabileasca medicamentatia. Iata cateva sfaturi pentru prevenirea insomniei:

1. Evita la cina alimente precum: mezelurile, conservele, carnea de vanat, mazarea, fasolea, orezul, ouale, branzeturile fermentate.

2. Cina nu trebuie sa fie nici prea usoara (foamea ne trezeste), nici prea grea. Ea trebuie sa contina proteine (carne de peste sau de pasare) si calciu (lactate), care au proprietati sedative. Seara trebuie sa ne ferim de alimente diuretice si de excitante cum sunt alcoolul, tutunul, cafeaua, ceaiul tare si coca-cola. Foarte indicat este sa bem un pahar de lapte cald (daca este posibil, de capra).

3. Este bine sa va destindeti cu o muzica placuta, cu o lectura usoara sau cu o plimbare lunga de 40-60 de minute.

4. Seara, inainte de culcare, faceti timp de cateva minute bai de aer in fata ferestrei deschise.

5. Faceti un dus caldut sau rece cu 20-30 de minute inainte de culcare, dar in nici un caz fierbinte (in cazul in care va treziti in timpul noptii, puteti sa va frecati energic pe tot corpul cu un prosop inmuiat in apa rece).

6. Imbracamintea pentru dormit trebuie sa fie cat mai lejera, iar camera bine aerisita inainte de culcare.

7. Respectati cu strictete orele de culcare si de trezire, aceleasi in fiecare zi.

8. Daca este posibil, folositi perne in care se introduc conuri de hamei, fan, frunze de sulfina, roinita.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1642 (s) | 34 queries | Mysql time :0.020463 (s)