News Flash:

8 sfaturi pentru o sarcina lipsita de probleme

27 Iunie 2011
2355 Vizualizari | 0 Comentarii

1. Pregatirea prenatala este foarte importanta
Educatia prenatala inseamna informarea activa cu privire la evolutia sarcinii, posibilele complicatii care pot aparea in sarcina, alimentatia si gimnastica prenatala, etapele travaliului si nasterea, lauzia si alaptarea, precum si ingrijirea nou-nascutului.

2. Mancati sanatos
In timpul sarcinii este foarte important sa ai o dieta echilibrata si sanatoasa. Nu trebuie sa mananci pentru doi, dar nici sa sari pentru mese din dorinta de a nu lua prea multe kilograme. In primele sase luni de sarcina nu trebuie sa iti modifici meniul, abia in ultimul trimestru ar trebui sa cresti numarul de calorii cu 200. Asigura-te ca dieta ta contine fructe, legume si proteine de calitate.

Un aliment care nu ar trebui sa-ti liseasca din dieta este pestele gras. Contine proteine, minerale, vitamina D si acizi grasi omega-3 necesari pentru cresterea si dezvoltarea copilului. Consuma numai hering, somon, sardine si macrou, de maxim doua ori pe saptamana. Daca nu iti place pestele apeleaza la suplimentele cu ulei de peste.

 3. Atentie sporita la virusuri si bacterii
Listeria, bacterie prezenta in anumite alimente contaminate, poate cauza avort sau boli severe la nou-nascuti. Este de preferat sa consumi doar branzeturi solide, in ambalaje vidate, preparate din lapte pasteurizat si sa eviti mezelurile crude.

Fereste-te de toxoplasmoza, boala care poate afecta viitorul copil. Foloseste manusi cand umbli cu nisipul din litiera sau cu pamantul din gradina si spala fructele si legumele pentru a elimina orice urma de pamant sau murdarie.

Pentru a te feri de infectia cu Salmonela, gateste intotdeauna ouale si carnea. O dieta raw nu este recomandata in aceasta perioada.

4. Ia suplimente de acid folic
Acidul folic (vitamina B9) este vital in sarcina pentru ca poate sa previna malformatii precum spina bifida sau alte defecte de tub neural la bebelusi. Acidul folic poate fi gasit in legume verzi (spanac, salata, broccoli) si cereale imbogatite in vitamine. Nu uita de calciu si fier, nutrienti importanti pentru sanatatea ta si a viitorului pici.

Vitaminele si mineralele obligatorii in sarcina 

5. Fa sport regulat
Exercitiile te ajuta sa suporti mai bine sarcina, sa iti pastrezi calmul si sa slabesti mai usor dupa nastere. Poti alege plimbari in aer liber, inot, aerobic in apa sau yoga.

Pentru a preveni durerile de spate, incearca masajul, exercitiile in apa pentru gravide, exercitiile speciale, yoga sau stretching-ul.

7 beneficii ale sportului in timpul sarcinii 

6. Renunta la alcool si sucuri acidulate si limiteaza consumul de cafea
Tot ceea ce consumi ajunge la bebelus, prin intermediul placentei. Cafeaua, ceaiul si cola sunt stimulenti usori, iar consumul acestora in sarcina poate creste riscul de a naste un bebelus cu greutate mica sau de a suferi un avort. Limiteaza-te doar la o ceasca de cafea.

Nimeni nu stie cat de mult (sau de putin) alcool poate dauna fatului, asa ca majoritatea expertilor recomanda femeilor insarcinate sa nu riste si sa se abtina de la consumul de alcool. Cercetarile indica faptul ca bebelusii femeilor care au baut unul sau doua pahare de alcool zilnic pe perioada sarcinii au avut mai multe probleme in a invata, probleme cu dezvoltarea limbajului si hiperactivitatea fata de copii celor care s-au abtinut.

Consecintele alcoolului in sarcina: nasterea unor copii retardati

Chiar si consumul moderat de alcool poate duce la avort spontan, nastere prematura sau greutate scazuta a copilului la nastere. 

7. Renunta la tigari si fereste-te de fumatori
Femeile fumatoare risca avort spontan, nastere prematura sau chiar nasterea unui bebelus mort. Fumatul in primul trimestru de sarcina creste riscul de a avea un copil cu malformatii.

8. Odihneste-te cat mai mult
O ora de somn in mijlocul zilei poate parea un lux pe care nu ti-l poti permite, dar cu siguranta tu si bebelusul aveti nevoie de un plus de odihna. Daca nu poti sa adormi, pur si simplu intinde-te si relaxeaza-te pentru jumatate de ora, sigur te vei simti mult mai bine dupa.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

mancati sanatos
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1751 (s) | 34 queries | Mysql time :0.021056 (s)