News Flash:

8 obiceiuri interzise inainte de culcare pentru ca iti strica somnul

13 Mai 2011
3765 Vizualizari | 0 Comentarii

Un somn bun depinde de o serie de factori precum: sanatatea, mediul, pozitia, alimentatia. Este suficient chiar si cel mai mic dezechilibru pentru a-ti strica odihna, ceea ce se va reflecta a doua zi, in activitatea de zi cu zi. Somnul bun are regulile sale, iar uneori, chiar noi, inconstient sau nu, le incalcam. Iata cateva obiceiuri interzise inainte de culcare, potrivit Prevention:

1. Consumul de alcool cu 4-6 ore inainte de culcare
Un al doilea pahar de vin servit dupa cina poate da, pe mo­ment, o placuta senzatie de moleseala dupa care cuibaritul in pat pare pasul firesc. Numai ca, odata ce efectul ime­diat al alcoolului se duce, mo­leseala se poate transforma in agitatie si neastampar. Genul de agitatie care ne poate chiar trezi din somn, spun expertii.

2. Lipsa cinei
Ne-am obisnuit sa auzim ca o cina c­opioasa scade sansele unui somn odihnitor. E important de stiut si ca la fel se intampla daca sarim peste cina. Un stomac care nu are deloc de lucru nu ne imbie la somn. De aceea, o gustare bogata in carbohidrati (pai­ne prajita, cereale sau ceva paste) si un pahar cu lapte vor linisti stoma­cul si vor asigura un start bun pentru odihna.

Cina trebuie servita inainte de ora 19:00. Un tract digestiv suprasolicitat are nevoie de ceva timp ca sa se linisteasca. Cei care stiu ca a doua zi ii asteapta o trezire mati­na­la si o zi grea trebuie sa-si limiteze cina la vreo 500 de calorii si sa evite felurile de mancare bogate in grasimi sau foarte picante.

3. Consumul de ceai sau cafea dupa ora 14
Nu e o noutate ca somnul si ca­fei­na nu fac casa buna impreuna. Trebuie insa retinut ca orice cana sau ceas­ca de cafea servita dupa ora pran­zului va afecta programul de somn. E valabil si pentru ceaiul negru, pentru ceaiul verde, ciocolata sau bauturi pe baza de cola. Motivul - cafeina ramane in or­ganism cam 12 ore dupa ingerare. 

4. Antrenamentul de seara
Exercitiile fizice pot fi, si ele, ina­mici ai unui somn odihnitor. Mai ales da­ca sunt executate cu patru ore inain­te de culcare. Daca nu exista alta „fereastra" pentru sport pe parcursul zilei, e indicat sa se evite exercitiile foarte in forta, foarte dinami­ce. Buna alternativa sunt cele de relaxare, care ajuta la detensionarea trupului si a mintii si pot fi aliati ai odihnei de peste noapte.

5. Fumatul
Un ultim „fum" inainte de culcare este un alt prost obicei ce trebuie eliminat de cei care-si doresc sa doarma bine. Dincolo de alte deservicii pe care le face sanatatii, nicotina este un stimulent care da peste cap ciclul de somn.

6. Muzica la casti si internetul
Vesti proaste si pentru cei care adorm cu sau pe mu­zi­ca si-si tin langa pat MP3 playe­r-ul. Sau pentru cei care tin sa pos­teze char din pat un mesaj de noapte buna pe Facebook sau Twitter. Toate aceste activitati strica startul unui somn odihnitor. Specialistii insista sa excludem din dormitor orice dispozitiv electronic cu ecran. Iar ritua­lul de culcare trebuie sa includa nea­parat inchiderea televizorului si a computerului.

7. Somnul de dupa pranz
In Romania, nu sunt multi cei care au posibilitatea sa doarma la pranz. Desi, in alte tari, siesta se prac­tica si poate stimula productivi­tatea, odihna din timpul zilei nu trebuie sa depaseasca 30-45 de minute. Iar cei care observa ca noaptea, la ora de culcare, nu le e pic de somn ar trebui sa excluda de tot siesta.

8. O baie fierbinte
Faptul ca sta­­tul in apa calda incalzeste si mo­les­este nu e un lucru bun in vederea somnului. Cand adormim, organismul scade turatia „motoarelor" si incearca sa le „ra­ceasca". Acesta fiind si unul dintre motivele pentru care e nevoie sa ne invelim noaptea. Mo­mentul ideal pentru o baie fierbinte este cu o ora, o ora si jumatate inainte de culcare.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

somn bun lipsa cinei fumatul
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1695 (s) | 34 queries | Mysql time :0.020438 (s)